|
Eftersom någon börjat så vill jag fortsätta. TROTS att det finns tidigare trådar! Jag kommer från Jönköping, flyttat runt lite här och där, men är tillbaka vid Vätterns pärla!
Kan numera kalla mig Smålänning, då jag flyttat till Växjö från Öland.
AndreasBlomquist
04-10-2005, 22:06
Jag är ju inte smålänning längre men har hela min släkt nere i Tranås där jag också är född och uppvuxen. Bodde där de första 19 åren av mitt liv, återstående 11 har jag bott utomlands och i härliga Värmland!
Ska faktiskt ner till Småland på fredag så även om jag numera anser mig vara värmlänning kan jag väl få vara lite smålänning också?
Björken
05-10-2005, 04:30
Jag är också smålänning har bott här nästan hela mitt liv förutom några år då jag gästade Kungsör. Bor i Glasriket närmare bestämt Lessebo.
Karin i Småland
05-10-2005, 06:53
Jag blev s.k redig smålänning -84 då jag flyttade ner från Uppland. Bor utanför Växjö
birgitek
05-10-2005, 07:08
Nog är jag smålänning alltid, född och uppvuxen i Kalmar, men bosatt i Mälardalen sedan 30 år. Birgit Ek
SKulle vilja vara en heläkta smålänning. men får nöja mig med att vara "halv". Min mor och hela släkten från den sidan är smålänningar, kommer från Oskarshamnstrakten. när jag var liten förstod jag inte varför i hela världen hon skulle hitta en närking och dessutom flytta till Örebro, när det var så fint och trevligt i småland. Mycket trevligt folk där.
Jag är också smålänning. Har bott i Tranås i 25 år, har sedan 1 år flyttat ca 2,5 mil och får kanske nu mera titulera mig östgöte... Men ändå. Har hela släkten i Småland.
AndreasBlomquist
05-10-2005, 08:13
CITAT (karjo @ 05-10-2005, 08:53) Jag är också smålänning. Har bott i Tranås i 25 år, har sedan 1 år flyttat ca 2,5 mil och får kanske nu mera titulera mig östgöte... Men ändå. Har hela släkten i Småland. Hoppla karjo, Får man fråga damen hur gammal hon är? Vi har ju bott ganska länge i samma stad så kanske vet jag vem du är om man hade ditt riktiga namn o så... 2.5 mil norrut ligger vad? Boxholm?
25+1 blir väl ungefär 26 och 2,5 mil ÖSTER så hamnar man i Ydre. 19+11 blir väl ca 30 då... Eller? Skolor? Syskon?
fruberglund
05-10-2005, 11:42
En till inflyttad smålänning, har väl fått permanent uppehållstillstånd här nu  Är från Dalarna men har bott i Jönköping sen -99. Har inte varit i Dalarna på 5 år men imorgon bär det av för ett besök hos släkten  Trivs som fisken i vattnet här och tänker AAAAALDRIG lämna denna mysiga stad
Uppvuxen utanför Nybro. Men nu är jag bohuslänning.
ninnisky
05-10-2005, 14:15
...stor del av mig är smålänning fast jag bara bodde 12 år i Jönköping för länge sedan. Mor bor fortfarande där
Ewa smålänska höglandet
05-10-2005, 14:28
AndreasBlomquist
05-10-2005, 16:51
CITAT (karjo @ 05-10-2005, 09:18) 25+1 blir väl ungefär 26 och 2,5 mil ÖSTER så hamnar man i Ydre. 19+11 blir väl ca 30 då... Eller? Skolor? Syskon? Jaha, jag har lite släkt i släkten åt det hållet, Ydre, Torpa o Norra Vi. Min lillebror är ju rätt så ökänd i Tranås men det är ska jag säga också en väldans skillnad på han och mig. Han är 26 år i år, gick på Ängaryddskolan. Heter Markus men kallas för Isak. Ska också säga att vi inte har samma efternamn... Morsan jobbar på BVC/MVC/Ungdomsmottagningen så henne har du helt säkert stött på... // Andreas
gammelnalle
05-10-2005, 17:05
Vadå SMÅLÄNNING??? I plånboken är vi väl alla Smålänningar????? "f.d. Lönnebergabo- dock ej med namnet E-mail"
ninnisky
05-10-2005, 17:06
Jag tror att jag fortfarande räknas som smålänning väl, trots att jag är utflyttad  Jag har iaf hela släkten nere i småland, så rötterna är nergrävda i de steniga tegarna.
CITAT (AndreasBlomquist @ 05-10-2005, 17:51) CITAT (karjo @ 05-10-2005, 09:18) 25+1 blir väl ungefär 26 och 2,5 mil ÖSTER så hamnar man i Ydre.  :) 19+11 blir väl ca 30 då... Eller? Skolor? Syskon? Jaha, jag har lite släkt i släkten åt det hållet, Ydre, Torpa o Norra Vi. Min lillebror är ju rätt så ökänd i Tranås men det är ska jag säga också en väldans skillnad på han och mig. Han är 26 år i år, gick på Ängaryddskolan. Heter Markus men kallas för Isak. Ska också säga att vi inte har samma efternamn... Morsan jobbar på BVC/MVC/Ungdomsmottagningen så henne har du helt säkert stött på... // Andreas Då tror jag att jag vet vem du är! Kul!  Världen är bra liten ibland. Jag vet iaf vem din bror är (ökänd är väl synd att säga, det räcker väl med känd?!) och vem din mamma är. Du kan eventuellt veta vem jag är också om nu jag tagit rätt på person. Ringer det några klockor om jag säger att jag jobbat på blomsteraffär i stan? Skojigt detta!
AndreasBlomquist
05-10-2005, 21:09
Yes! Då vet jag helt vem du är... Jag hade ju världens crush på dig, sånt ska man kanske inte avslöja men nu så här många år efter så vad gör väl det
AndreasBlomquist
06-10-2005, 14:16
Du känner väl Sam va? Min bästis då och fortfarande väldigt bra kompis, även om vi bor långt från varandra...
Sam... Hmm...  Nej, det ringer inga klockor så här på direkten... Men det kan ju vara så att jag känner igen honom. Ansikten fastnar oftast bättre än namn... Borde jag veta vem det är?
AndreasBlomquist
06-10-2005, 14:31
Hmm, näe kanske inte... Trodde det kunde varit en länk till crushen men i ärlighetens namn har jag ingen aning. Det var en vild chansning... Jaja, helt sanslöst i alla fall att "träffas" så här via internet i alla fall. Det var ju ett par år som man gick och sneglade på dig. Why oh why..
Vad trist att inte du heller minns! Det hade ju varit kul att kunna "knyta ihop" den säcken annars. Why? Minns du inte det heller?!  Skojar bara! Nu ska jag fixa lite mat! Kom hem nyss...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|