KURT
OLW har en ny serie reklamfilmer där de visar hur man jagar potatisar, som hoppar och rullar omkring på fälten, och fångar dem med håv och nät. Förutom att det visar att alla OLWs potatisar utsätts för solljus så visar det också att det bara är de sämsta potatisarna som man lyckas fånga och använda till chipstillverkningen!

Ibland undrar man hur reklammmakare menar att deras budskap skall uppfattas.
Berith
Kan vara därför som jag tycker att Estrellas chips är goda, OLW har nån konstig smak på sina. wink.gif

CITAT (KURT @ 05-10-2005, 07:24)

Precis! Som Vodafones personal.... Det enda dom behöver kunna är att säga "ja". Och till och med på skånska. Hm! blink.gif
pisanggoreng
CITAT (Berith @ 05-10-2005, 07:35)
Precis! Som Vodafones personal.... Det enda dom behöver kunna är att säga "ja". Och till och med på skånska. Hm! blink.gif

Nja, skånskan är det väl ingen fel på, men vill man ha ett "ja" på följande:

* Kostar det extra att ringa kundtjänst?
* Är teckningen dålig utanför Kiruna?
* Finns det billigare och bättre abonnemang?
* Betraktar ni era kunder som idioter?

wink.gif
Kakaduan
Men jag tyckte att potatisreklamen var jätterolig!

biggrin.gif
Kakaduan
160kvm stort hus
Men hallå.. Det handlar väl om humor?
Allt behöver väl inte vara korrekt i minsta detalj?

JAg tycker att Olw´s reklam är jätterolig! Inte för att jag köper chips för det, men bra mycket bättre att titta på den reklamen än annan.

( om man nu ska tittapå reklam )

Mvh G
Månskensbonden
Tänk.... huh.gif
Och jag som trodde att det var bladen man friterade och gjorde chips på... laugh.gif
Annlo
CITAT (Månskensbonden @ 05-10-2005, 08:48)
Tänk.... huh.gif
Och jag som trodde att det var bladen man friterade och gjorde chips på... laugh.gif

Har jag också alltid trott! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Pirum
Ja, OLWs reklam ligger ju i linje med vad de gjort tidigare smile.gif Jag tycker den är ok.
yenny
CITAT (Annlo @ 05-10-2005, 11:12)
CITAT (Månskensbonden @ 05-10-2005, 08:48)
Tänk.... huh.gif

Har jag också alltid trott! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja varför står de annars bland alla de där bladen? laugh.gif laugh.gif

Fast jag tycker nog de e lite kul de där reklamerna... fast jag föredrar estrellas chips de gånger jag äter chips.
birgitek
Jag gillar inte OLWs reklam, vem vill förknippa sej med töntar. Fast jag gillar förstås Ica-handlaren Stig och han är ju också en riktig tönt.
Birgit Ek
Hannele
CITAT (pisanggoreng @ 05-10-2005, 08:13)
Nja, skånskan är det väl ingen fel på

Jo.
Berith
CITAT (Hannele @ 05-10-2005, 16:37)
CITAT (pisanggoreng @ 05-10-2005, 08:13)
Nja, skånskan är det väl ingen fel på

Jo.

Tack Hannele! laugh.gif
Annlo
CITAT (birgitek @ 05-10-2005, 16:25)
Fast jag gillar förstås Ica-handlaren Stig och han är ju också en riktig tönt.
Birgit Ek

Stig är ju kanon! En tvättäkta tönt....men bra! rolleyes.gif laugh.gif
kryddan
Är det någon som begriper sig på Svenska spels reklam då? Den med folk som får guldskor och gör sig illa/råkar illa ut på olika sätt huh.gif

Hur ska man tolka den egentligen blink.gif
karjo
Den tycker jag är jättebra! Söt gubbe som springer omkring och ger folk gyllene skor (=miljoner) smile.gif
Jag gillar den! wub.gif
Svante, zon 1
Jag tycker OLWs reklam är jätterolig (trots att jag inte gillar chips).
lilla mamma
Chips-potatisen är den som håller högst kvalitet. Särskilt utvalda potatisodlare från skåne levererar i alla fall till OLW i Filipstad

Den som blir pulvermos är bara blött och kladdig skitpotatis
Info kommer från svärfar som körde potatis i nästan 20 år till OLW, Felix osv.

Lastbilen stod en gång hemma på gården under en paus, och det rann riktigt mycket av potatisen så det rann utanför lämmarna både på bil och släp.
KURT
CITAT (lilla mamma @ 07-10-2005, 11:16)
Chips-potatisen är den som håller högst kvalitet. Särskilt utvalda potatisodlare från skåne levererar i alla fall till OLW i Filipstad

Den som blir pulvermos är bara blött och kladdig skitpotatis
Info kommer från svärfar som körde potatis i nästan 20 år till OLW, Felix osv.

Lastbilen stod en gång hemma på gården under en paus, och det rann riktigt mycket av potatisen så det rann utanför lämmarna både på bil och släp.

Visst är det olika krav på potatis till olika ändamål. Potatis till chips skall (förutom storleken) b l a inte innehålla alltför mycket socker, eftersom det blir mörkare vid friteringen. Potatis till pulvermos måste å andra sidan hålla en lämplig stärkelsehalt och stärkelsen skall vara förpackad i stärkelsekorn som skall hålla för pulvermostillverkningen (annars blir det klister!).

Det har ju varit på gång med gentiskt modifierad potatis. Det är potatis med extra hög stärkelsehalt som skall användas i pappersindustrin (nu när man inte bleker pappret så mycket så gör man ytbehandlingar istället).

Så det finns många olika sorters potatis, bortsett från den rena matpotatisen.
kryddan
CITAT (karjo @ 05-10-2005, 19:49)
Den tycker jag är jättebra! Söt gubbe som springer omkring och ger folk gyllene skor (=miljoner) smile.gif
Jag gillar den! wub.gif

Men de som får de gyllene dojorna råkar ju bara ut för trubbel - snubblar, faller genom golv osv osv - eller finns det fler varianter blink.gif
*Felix matte*
Igår såg jag chipsreklamen för första gång... usch vad "jordigt" och dammigt sad.gif kanske därför jag aldrig har lärt mig att tycka om chips tongue.gif
Kathy
CITAT (KURT @ 05-10-2005, 07:24)
OLW har en ny serie reklamfilmer där de visar hur man jagar potatisar, som hoppar och rullar omkring på fälten, och fångar dem med håv och nät. Förutom att det visar att alla OLWs potatisar utsätts för solljus så visar det också att det bara är de sämsta potatisarna som man lyckas fånga och använda till chipstillverkningen!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Intressanta reflektioner.

Jag tycker iaf att reklamen är kul - även om jag inte äter chipsen. wink.gif
Månskensbonden
Noterar att rösten säger "På sensommaren samlas..."
-Samtidigt kan man höra göken gala i bakgrunden!!
blink.gif huh.gif wacko.gif
Har månne reklammakarna petat i fel "naturljuds-CD" i spelaren, eller är det en "höstgök" som blivit så fet på chips att den inte kan flyga därifrån?
biggrin.gif tongue.gif
Fredi
Faktagranskning av en rolig reklamfilm??? Och så hävdar ni att reklamen är töntig! wacko.gif

Vad var det för fel med skånskan i Vodafones reklamfilm?
Månskensbonden
CITAT (Fredi @ 12-10-2005, 09:55)
Faktagranskning av en rolig reklamfilm??? Och så hävdar ni att reklamen är töntig! wacko.gif

Vaddå "reklamfilm"??
*kollar fjärrkontrollen*
Jag som trodde det var en dokumentär från "Mitt i Naturen"!! ohmy.gif blink.gif
Jäklar, har jag fått in 4:an?! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon