Full version: Dagg-morgnar.
amaira
Om det mot förmodan är någon som missar de här ljuvliga dagarnas fantastiskt vackra morgnar, så försök ta er tid att gå ut en sväng just när solen börjar svepa över landskapet. Här i Stockholmstrakten är det runt nio-tio-tiden på förmiddagen, så det är inte ens "tidigt" som gäller.

Så här var min morgon idag. Fast tjugo gånger vackrare.
Jag kan inte fota så det gör rättvisa.
Skuggspelet kan jag inte fästa på bild. Inte heller färgspelet när daggdropparna gnistrar i allsköns färger, det blir bara "vitt". Den tredimensionella bilden kan jag inte heller fånga.
(Fast nog blir det vackert ändå wub.gif )

En vattendroppe speglar när solen når upp över trädtopparna.

Spegelbilden blir upp-och-ner och en smula förvanskad. Det mörka spetsiga som syns till höger i droppen är taket av vårt magasin. Sedan är det himmel och träd, och solen mitt i en gran.

När solen når ner till mina rosor i trädgården, lyser de som om de vore kanderade i socker wub.gif wub.gif wub.gif . Andlöst vackert.
Men jag kan inte fota rosorna i starkt solsken, det blir inget bra. Så fotot är i taget i skugga.

Spetsen på ett blad i motljus.

I de vackra näten som spindlarna spunnit, gnistrar daggen som lampor på ett upplyst nöjesfält...

...eller de skönaste pärlor på ett pärlhalsband.

wub.gif

Att få uppleva sådan här morgnar, hör till livets stora rikedom.

wub.gif wub.gif wub.gif
Nanna
Oj, vilka fina bilder.

Tänkte ta lite på spindelväv i daggen i morse, men jag satt på en hetsig hästrygg så jag orkade inte. smile.gif
Annlo
Men Amaira, vilka bilder ohmy.gif Helt fantastiska, jag nästan ryser....
Är du med i någon fotoklubb eller nåt? Tävlar du med dessa? Det borde du!

Helt otroligt vackra wub.gif
Tack för att du delar med dig... rolleyes.gif
*Felix matte*
Rent otroligt vad du kan... ettan skulle bli fint halssmycke smile.gif
webmaster jim
Måste bara säga, SUPERFINA bilder, nu blir jag avundsjuk. Tror ja får ställa klockan imogon bitti o gå ut wub.gif
yla
amaira dina pärlor oj de e sååå vackra
här e min morgonbild
amaira
CITAT (Nanna @ 05-10-2005, 14:02)
Tänkte ta lite på spindelväv i daggen i morse, men jag satt på en hetsig hästrygg så jag orkade inte. smile.gif

Vackrare mornar än dem man får uppleva från hästryggen, finns väl inte. En underbar upplevelse!

Tack för responsen på fotona wub.gif Nej jag tävlar inte, är inte heller med i någon fotoförening av något slag. Funderar på en utställning i biblioteket i Ekerö C - men orkar inte dra igång nåt. Har projekt så det räcker för tillfället. smile.gif

Webmaster Jim. "Ställa klockan"? laugh.gif Nu är klockan fem i nio, det har varit ljust länge, men solen har ännu inte riktigt nått ner till marken och "börjat göra effekt". Fast idag är ingen "dagg-morgon" utan ganska torrt. Ingen dimma alls, och en lekfull vind har druckit upp all dagg. wub.gif

Oldwolfie. Blåklockorna är underbara "höstblommor" som tacksamt ställer upp med effekt i både dagg och frost, utan att dö.
silos
ÅÅÅÅ Amaira;jag bara älskar dina bilder likaså Oldwolfies wub.gif
zaaritha
Vilka fantastiska foton!!
Du är verkligen skicklig!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon