Full version: Prova Findus
Kathy
Rabattkupong på frysta pajer
yenny
äsch... jag äger ingen skrivare... fast jag gör godare pajer själv, så det är ingen större förlust.
*Felix matte*
Bevare mej väl ohmy.gif .. köpte en gång en skink & ostpaj.. Fy sjutton så äcklig den var
Tacka vet jag hemlagat wub.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 05-10-2005, 23:09)
Bevare mej väl ohmy.gif .. köpte en gång en skink & ostpaj.. Fy sjutton så äcklig den var

den är ju god ju laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 05-10-2005, 23:11)

Uäääck!!!
har du gjort nån själv... så du har nåt att jämföra med?
pejori
CITAT (Felix matte @ 05-10-2005, 23:22)
CITAT (pejori @ 05-10-2005, 23:11)

Uäääck!!!
har du gjort nån själv... så du har nåt att jämföra med?

japp...men jag får aldrig botten att bli riktigt bra...min pajbotten är kass laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Caprice
Näe, de där färdiga rätterna är ingen höjdare för det mesta...
Men det är dugligt som "nödmat"...
Bygger man på huset hela dagen har man ingen större lusta att sedan gå och ställa sig vid spisen tex...

Den enda som jag provat som var över förväntan var en fiskgratäng ifrån... Dafgårds, tror jag... med hummersås, den var helt ok faktiskt...
Och 20:- var den värd! (5st för en hundring)
*Felix matte*
Skippa förgräddning så blir den OK laugh.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 05-10-2005, 23:31)

förgräddning!!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
det har jag aldrig laugh.gif
yenny

Min paj blir helkonstig utan förgräddning
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 05-10-2005, 23:35)

Tror jag lägger ut mitt recept på Recept.. inte ikväll men kanske imorron. tongue.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 05-10-2005, 23:36)
CITAT (pejori @ 05-10-2005, 23:35)

Tror jag lägger ut mitt recept på Recept.. inte ikväll men kanske imorron. tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ja tack laugh.gif laugh.gif
Kathy
Asch, det var ju bara ett tips juuuh.... wink.gif
Betty
CITAT (Scrollan @ 06-10-2005, 00:47)
Asch, det var ju bara ett tips juuuh.... wink.gif

Ja, och säkert ett bra tips dessutom. smile.gif
Jag har aldrig provat Findus pajer, jag brukar köpa Frödinge Bacon & broccolipaj som "nödlunch" - jättegod! smile.gif
Ewa L
CITAT (pejori @ 05-10-2005, 23:30)
japp...men jag får aldrig botten att bli riktigt bra...min pajbotten är kass laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Själv brukar jag försöka undvika allehanda färdigköpt mat, men det finns (fanns?) färdiga pajskal att köpa. Portionspajformar i frysdisken.

De tyckte jag var perfekta att ta till som nödlösning, framförallt när dottern (enda vegetarianen i familjen) inte kunde äta samma mat som vi andra. Äggstanning på ett ägg, lite grönsaker, lite riven ost som topping. De blev faktiskt väldigt goda.

Ett annat tips när det gäller pajer är att byta ut en del av vattnet mot ex.vis vodka eller annan okryddad alkohol. Den dunstar i ugnen och skalet blir väldigt krispigt.
AnnammA
ICAs pizzor är inte helt fel. Jag brukar lyxa till dem(bla den med Mozzarella)med en hel laddning skalade räkor, räkälskare, som man är wub.gif ...

AnnA
Gillan
CITAT (Caprice @ 05-10-2005, 23:31)
Men det är dugligt som "nödmat"...
Bygger man på huset hela dagen har man ingen större lusta att sedan gå och ställa sig vid spisen tex...

I det här fallet håller jag med till 100:a.
För övrigt avskyr jag färdiglagat över
huvud taget.
Hemlagad mat är alltid bäst
wub.gif tongue.gif
Lady Hamilton
Asch, det var ju bara ett tips juuuh....  ;)

smile.gif Jag håller med dig scrollan, vi kan ta varandra i hand och gå till affären medans de andra får ställa sig vid spisen! Vi kan väll hoppas att de får "lite" vidbrännt i kanterna.

laugh.gif Så när vi värmt våra pajer sätter vi oss ner och tittar på hur de andra jobbar, själva bara njuter vi laugh.gif
marigt
Prova Findus!
köpte en katt till min son. han döpte den först till felix, ändrade sig till Findus. Jag har en levande matvara som springer omkring hemma laugh.gif
Har inte provat deras paj, gör egen men tycker det är superbra att det finns möjlighet att köpa färdig.
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 06-10-2005, 10:25)
Asch, det var ju bara ett tips juuuh....  wink.gif

smile.gif Jag håller med dig scrollan, vi kan ta varandra i hand och gå till affären medans de andra får ställa sig vid spisen! Vi kan väll hoppas att de får "lite" vidbrännt i kanterna.

laugh.gif Så när vi värmt våra pajer sätter vi oss ner och tittar på hur de andra jobbar, själva bara njuter vi laugh.gif

Sällar också mig till njutarna... har ju kock som fixar pajen laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (marigt @ 06-10-2005, 10:39)
Prova Findus!
köpte en katt till min son. han döpte den först till felix, ändrade sig till Findus. Jag har en levande matvara som springer omkring hemma laugh.gif
Har inte provat deras paj, gör egen men tycker det är superbra att det finns möjlighet att köpa färdig.

Hos mig springer FELIX (fast inte nu när han är sjuk)

Instämmer i att det är bra att det finns "färdigmat" att köpa... fastän jag själv inte gör det. smile.gif
marigt
Min son blir arg mad.gif när jag kallar katten för snabbmat. tongue.gif Han tänker på Gubben Pettsson och katten Findus.
yenny
CITAT (marigt @ 06-10-2005, 11:37)
Min son blir arg mad.gif när jag kallar katten för snabbmat. tongue.gif Han tänker på Gubben Pettsson och katten Findus.

Ha ha.... laugh.gif det var fyndigt laugh.gif
Inga från Närke
Jag tycker inte heller om Findus färdiga pajer, föredrar Frödings.

Tycker det är bra att det finns för man har alltid något i frysen som nu t.ex. när jag är sjuk då kan man ta lite färdiglagad mat. Paj är ju bra med lite grönsaker och en öl.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon