Full version: Tål inte hoya drag?
monis
Blev så glad när jag såg att min Bella äntligen fått lite blomknoppar. Har haft köksfönstret öppet "lite"( 9grader i kväll) och alla knopparna var gula och föll av vid beröring.
Är det så att den inte tålde draget kanske?

Har köpt en Bella som klättrar i båge ska jag släppa ut den eller trivs den som den är tror ni?
pejori
hej och välkommen hit smile.gif smile.gif
släpp du ner din bella smile.gif
det är en ampelväxt och den trivs bäst hängandes.
mina bellor tappar sina knoppar vid torka och när det är för kallt smile.gif smile.gif
hoyor vill inte ha under tio grader....med vissa undantag som klarar mycket...som carnosan rolleyes.gif rolleyes.gif
andra vill inte ha kallt alls smile.gif
Carex
jag har haft en vanlig carnosa och en med äggliknande blad och vita blommor (namn okänt) som tillsammans med alla andra växter helt enkelt fått finna sig i att fönstret ofta är öppet, såväl dagtid och kväll oavsett årstid, ingen av mina växter tycks tycka illa om det.
monis
Tack!
Ska genast stänga mitt fönster!
Kan ni hjälpa mig med mitt senaste inköp av Hoya? Den har mörk gröna blad som är avlånga ca: sex cm smala o båtformade. Har ingen aning vad den heter, den enda inform var att den var odlad i Danmark. Den klättrade i båge och var full av knoppar, än så länge huh.gif
pejori
CITAT (monis @ 05-10-2005, 23:37)
Tack!
Ska genast stänga mitt fönster!
Kan ni hjälpa mig med mitt senaste inköp av Hoya? Den har mörk gröna blad som är avlånga ca: sex cm smala o båtformade. Har ingen aning vad den heter, den enda inform var att den var odlad i Danmark. Den klättrade i båge och var full av knoppar, än så länge huh.gif

tyvärr är det jättesvårt med sådanna hoyor...innan dom blommar sad.gif
dom säljs offtast som hoya mix och kommer från någon odlare som inte bryr sig om att namna dom.... mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon