Full version: Dagens skörde bild
Gillan
Det finns ju flera bildtrådar här på
forumet.varför inte ha en här också.
Om det redan finns en sån, ber jag om ursäkt.
Har letat, men inte funnit/Evgeni
Yin o Yang
Läckert smile.gif och vackert wub.gif
lilla mamma
Yin och yang, lägg ut en gurka vet ja
Biggan_

Jag fotograferar innan jag skördar ohmy.gif laugh.gif
*Felix matte*
Mums vad gott wub.gif jag har inte haft annat än paprika att skörda... övrigt får jag köpa.
Yin o Yang
CITAT (lilla mamma @ 06-10-2005, 14:50)
Yin och yang, lägg ut en gurka vet ja

Hmmmm, är rädd för att jag nog inte tagit kort med digitalkameran sad.gif . Men, i min "gamla" kamera finns bilder som ska framkallas. Kan nog scanna in så småningom smile.gif . Det gäller bara att ta den där sista bilden på rullen tongue.gif
Hannele
Birgitta P, hallon finns det väl inte nu?

Evgeni, fint.

Ungdomarna har plockat över 3 kg rönnbär i dag, ligger i frysen.
Maken gjorde god rönnbärsgelé i förgård, jullikör lär det också bli.

Rönnbärsgelé.
ninnisky
Hösthallon finns fortfarande wub.gif wub.gif köpte förra veckan på torget i stan.
Skillnaden mellan sommarhallon och hösthallon tror jag är att hösthallonen bär på årskotten och sommarhallonen på fjolårsskotten. Sen är det väl olika sorter också. Har aldrig odlat hallon, tyvärr sad.gif
Eva i Skåne
Jo, Hannele, det finns hösthallon och dom blir just så fina som de på Birgittas bild.

Jag har inga egna, men mina föräldar har. Hösthallonen får aldrig mask, säger dom.
Mina föräldrar har slutat helt med sommarhallon för när de mognar är det så mycket annat att ta hand om, men hösthallonen mognar under längre tid och blir som sagt perfekta.
smile.gif
Gillan
Oh, vad fint och gott det såg ut Hannele wub.gif

Ja, jag är ju så smart att jag skördade
både gurka och majs i förrgår, men inte
kom jag ihåg att fota inte rolleyes.gif wub.gif
Gillan
Eftersom det inte blev mer än äpplen som
är ätbart idag, fick blommorna komma med också.
Biggan_
CITAT
Birgitta P, hallon finns det väl inte nu?

Jag plockar varje dag och lägger i frysen. Det är hösthallon, stora fina maskfria och väldigt goda smile.gif
Finns massor av kart kvar så allt hinner inte mogna innan frosten tar dem, men är det inte för kallt så kan man nog plocka ett tag till smile.gif
yla
dagens skörd
lite lagom till en god sås rolleyes.gif
Sulawesii

Inte alla, men några av mina skördade chilifrukter.
Gillan
Ja,ha, det här blir väl en av de sista för i år wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon