josohl
Lite fel tid på året, men jag undrar ändå...
Hur vill änglatrumpeten egentligen stå på sommaren? Enligt mina trädgårdsböcker vill stå soligt och varmt, men min som stod på min stekheta söderaltan blev aldrig fin utan bara tanig med gula blad och inga blommor (och den fick både vatten och näring). Min väninna som hade sin på en norr-balkong, och var bortrest 3 veckor mitt i sommaren utan blomvakt, kunde däremot stoltsera med en nästan 2 meter hög Änglatrumpet med drygt 10 blommor!
Ni som har lyckats med änglatrumpeter: hur har de haft det?
Fenja
Tidigare trådar om änglatrumpeter. Jag har bara sökt på trådar som är äldre än 30 dagar och du söker på yngre än 30 dagar hittar du antagligen flera.
Mvh
Fenja
josohl
Jo, tack för det, jag har redan kollat lite i gamla trådar och som vanligt rekommenderas ju full sol och ingen blåst. MEN det jag undrar är om det verkar vara helt sant, dvs ni som har lyckats bra: har de verkligen stått i fullt södersolgass?
Lena i Torslanda
Jag tror du har gett den för lite vatten och näring. En änglatrumpet i soligt läge kräver enorma mänder vatten för att växa fullt ut och näring i stora doser. Jag har haft min i söderläge och den växer fint men som sagt - vattna mer än vad du tror behövs smile.gif
Babs
Hej
Jag har också haft ohyra på min Änglatrumpet, fast den har blommat hela sommaren ändå 26 blommor som mest, men jag ska prova pinnar till nästa år.
Titta gärna i mitt album rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon