Kathy
Såg nyss på Nyheterna TV4, en blänkare ifrån IKEA där juldekorationer plockats fram samtidigt som folk sitter utanför och solar och äter glass.
Aldrig någonsin har väl julstämningen varit så långt borta i Sverige?! laugh.gif

Till helgen ska det bli uppemot 18 plusgrader. biggrin.gif wub.gif
Rossi
Oj! Snacka om feltajming! Ja, vi har haft en 17-18 grader idag och det skulle bli ännu varmare till helgen. Så julen är väl det sista man vill tänka på? När jag var liten började aldrig julen förrän i slutet av november och visst är det mer passande då? Det är ju inte så kul om man är trött på julen när det väl är dags.
Sulawesii
Syrran och jag var och shoppade på IKEA idag. Hade jag vetat att de redan tagit fram krimskramset hade jag inte åkt dit. Värme eller ej - det är ju bara början av oktober!!
Kathy
CITAT (Sulawesii @ 07-10-2005, 13:35)
Värme eller ej - det är ju bara början av oktober!!

Precis. sad.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 06-10-2005, 19:40)
Det är ju inte så kul om man är trött på julen när det väl är dags.

Håller med! Vi har blivit mer och mer tvärsöver när det gäller det där och vi plockar inte fram julpyntet förrän kvällen före julafton och tänder inte adventsstakarna förrän efter klockan 18.00 den första advent.
cic
Fast IKEA var tyvärr inte först i Jkpg med julen.. Det blir liksom en ond cirkel det där.. Att vara först menar jag.

IKEA har som argument att de som åker långt och inte är så ofta på IKEA ska hinna köpa i god tid innan julveckorna.

Och så vill man ju SÄLJA såklart. Och folk köper som bara den. Jag vet. Jag ser det varje dag.
*Felix matte*
CITAT (cic @ 20-10-2005, 21:17)
Fast IKEA var tyvärr inte först i Jkpg med julen.. Det blir liksom en ond cirkel det där.. Att vara först menar jag.

IKEA har som argument att de som åker långt och inte är så ofta på IKEA ska hinna köpa i god tid innan julveckorna.

Och så vill man ju SÄLJA såklart. Och folk köper som bara den. Jag vet. Jag ser det varje dag.

Härifrån anordnas bussresa varje höst till IKEA i Sundsvall...avståndet är 861 km.. enkel resa.
Om man åker så långt så är det kanske bra att man också får köpa julpyntet i oktober. smile.gif

Vet själv efter ett antal IKEA-besök på olika orter, att ni som har butiker i närheten, får känna er priviligierade.. Priserna deras får oss att vilja köpa allt nytt... bara för att det är såååå billigt. tongue.gif
Lady Hamilton
CITAT (Felix matte @ 20-10-2005, 21:25)
IKEA i Sundsvall...avståndet är 861 km.. enkel resa.......

Då bor jag bara "ett stenkast" därifrån laugh.gif Om jag jämför med dig........
Har "endast" 96 km

ohmy.gif Undrar hur "långt" de har, som åker långt när de ska till Jkpg?
Alltså med deas mått mätt smile.gif
Lena
Jag har tyckt likadant, att de plockar fram julsakerna redan, jag var på Ikea i måndags och där var full jul, men nu förstår jag varför, har man över 80 mil till Ikea och åker en gång på hösten vill man ju kunna köpa julsaker oxå,jag har ju bara 2 mil till Ikea Sundsvall

Lena zon 4
cic
CITAT (Hamilton @ 20-10-2005, 21:33)
ohmy.gif Undrar hur "långt" de har, som åker långt när de ska till Jkpg?
Alltså med deas mått mätt smile.gif

Precis.. Jag har kunder som säger "Vi har faktiskt åkt 2mil för att komma hit.. bla bla bla.."

Här nere i sydsverige har ingen långt någonstans egentligen. Men kan man gnälla så ska man ju passa på.. sleep.gif
vilda-tomten
Man anpassar sig kanske till hur det är med allt annat? Om de stängde IKEA i Örebro och vi fick åka till Västerås istället (3,5 mil längre) skulle det nog kännas långt. Innan IKEA kom till Örebro bodde vi närmare Västerås men hade vi bott här då så hade vi nog ändå tyckt att det var nära till Västerås för närmaste efter det tror jag var Stockholm.

Jag tycker verkligen inte att IKEA är särskilt roligt att besöka i oktober-början av november just för att de julskyltar så tidigt (detta är inte första året). Jag kan förstå om de gör det i områden där folk verkligen har långt till IKEA men hur ofta går det julshoppingresor i oktober hit?
Magdis
CITAT (Felix matte @ 20-10-2005, 21:25)
Härifrån anordnas bussresa varje höst till IKEA i Sundsvall...avståndet är 861 km.. enkel resa.
Om man åker så långt så är det kanske bra att man också får köpa julpyntet i oktober. smile.gif

Men nu ska det väl snart bli ett IKEA häruppe, var det i Haparanda? Det blir ju betydligt närmre än till Sundsvall härifrån, fast vi brukar ändå köra förbi Sundsvall en gång per år och passar då på att gå på IKEA.
cic
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-10-2005, 11:35)
Men nu ska det väl snart bli ett IKEA häruppe, var det i Haparanda? Det blir ju betydligt närmre än till Sundsvall härifrån, fast vi brukar ändå köra förbi Sundsvall en gång per år och passar då på att gå på IKEA.

Japp. Haparanda och Kalmar är de två nya husen.
*Felix matte*
Vi skulle åka till Haparanda (356km enkel väg) då det första spadtaget togs men hittade ingen info om datum när det skulle ske... missade sad.gif
cic
Sackars dig Agneta! Du får vara där när dom VERKLIGEN öppnar istället. smile.gif
*Felix matte*
Vi väntar nog till den värsta nyöppningsrusningen är över.. men sen tankar vi bilen och tar en tur biggrin.gif

Sååå mycket billigt man hittar där... senast var vi på IKEA i Bäckebol, köpte bl.a cdrom-dvd fodral för 19kr ohmy.gif På Elgiganten fanns inget billigare än 129kr sad.gif
birgitek
På dom stora varuhusen i London, t.ex Harroda och Liberty har dom stora julavdelningar året runt. Tycker att det är kul att kunna köpa lite annorlunda juldekorationer även om jag inte är i London särskilt ofta.
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon