Full version: Hoya uppochner
*Grodan*
Jag fick hem ett skott av Hoya davidcummingii för en dryg månad sedan, med märkning på vilken ände som var neråt. I alla fall lyckades jag röra till det så jag chansade och planterade. rolleyes.gif Skottet mår bra och har fått rötter men inget mer händer...wink.gif Vet ju inte om jag ska rycka upp den och plantera om eller om den bara är långsam. smile.gif

Är det någon som har lyckats med att plantera på fel håll? Hur gick det?
pejori
det är ingen fara....låt den vara smile.gif
den kommer att växa med tiden wub.gif wub.gif
det kommer snart nya blad åt rätt håll laugh.gif
*Grodan*
Det var skönt att höra! Då är det egentligen bara lite tålamod som behövs. wub.gif
Blomstertanten
Ingen risk att den växer neråt ! tongue.gif

Jag har provat !!! laugh.gif
pejori
CITAT (Blomstertanten @ 07-10-2005, 20:31)
Ingen risk att den växer neråt ! tongue.gif

Jag har provat !!! laugh.gif

ibland är det hopplöst att se vad som är upp och ner på en stickling wub.gif wub.gif
dom hittar alltid rätt smile.gif
pialotta
jag fick en stickling och kunde fas*n inte begripa vilket som var upp och ner så jag petade ner bägge ändarna - och det verkar som att den börjar växa mittpå!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hoyor kanske inte är så nogräknade?
pejori
CITAT (pialotta @ 10-10-2005, 21:39)
jag fick en stickling och kunde fas*n inte begripa vilket som var upp och ner så jag petade ner bägge ändarna - och det verkar som att den börjar växa mittpå!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

så har jag med gjort smile.gif smile.gif
min började också växa från två håll....blev stor fort laugh.gif laugh.gif
Storåtjejen
CITAT (pejori @ 10-10-2005, 21:57)
CITAT (pialotta @ 10-10-2005, 21:39)
jag fick en stickling och kunde fas*n inte begripa vilket som var upp och ner så jag petade ner bägge ändarna - och det verkar som att den börjar växa mittpå!!!  :lol:   laugh.gif   laugh.gif

så har jag med gjort smile.gif smile.gif
min började också växa från två håll....blev stor fort laugh.gif laugh.gif

Aha!!!
Är det så man ska göra för att de fort ska bli stora laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Grodan*
CITAT (Storåtjejen @ 11-10-2005, 15:36)
Aha!!!
Är det så man ska göra för att de fort ska bli stora laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Sticklingen är nerpetad i båda ändarna nu, står som en båge i krukan! smile.gif smile.gif smile.gif
Väx, väx, väx! wub.gif wub.gif
*Grodan*
Jag hittade en liten utväxt på hoyan uppochner idag! smile.gif I den änden som troligen skulle ha varit i jorden från början. wub.gif
pialotta
ojdå - vill den växa uppochned och baklänges kanske? Då är den nog en ayoh laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Grodan*
Japp, en iignimmucdivad ayoh! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon