Joo, om jag kommer ihåg. I år missade jag både vår- och höstmarknaden.
Sen vet man ju aldrig vad som dyker upp, utbudet kan variera eftersom det är så många som säljer men de växter jag nämnde fanns i alla fall både förra och förrförra året. Möjligen med något undantag. I fjol var det en som sålde surklöverrova.
På våren säljs mycket plantor av privatpersoner, kvaliteten varierar men det mesta är bra och det som är mindre bra brukar vara extra billigt istället. I fjol köpte jag en pelargonstickling, appleblossom rosebud, för någon tjuga och sen fyndade jag en helt OK planta blåsalvia för en femma vid stängningsdags. Däremot avstod jag från fina blå bergvallmoplantor för 70 kr per styck.
På höstmarknaden är det tävlingar om största pumpan, största solrosen, vackraste blomsterarrangemanget mm. Mycket folk och trevlig stämning!
Och så blir det förstås alltid ett besök i chokladboden där Cloetta säljer andrasorteringsgodis billigt! Såna här dagar brukar de göra godis på plats också, jag köpte romrussin i choklad. Onyttigt.
Gamla Linköping är, vill jag säga till de som inte känner till stället, ett "friluftsmuseum" med många gamla hus som flyttats dit från sina ursprungliga platser i Linköping. Det är både villor och andra sorters hus.

Bild från
http://www.linkoping.se/Organisation/Produ...aLkpg/index.htmDet går historier om hur folk som varit på väg hem mitt i natten upptäckt att gatan de kört på plötsligt upphör vid ett hus. Vid noggrannare undersökning visar det sig att huset långsamt rör på sig! En annan gång tappade de ett hus när de fått ut det på gatan, det slog i fasaden på huset intill och ställde sig på sniskan. Där stod det sedan hela nästa dag och var i vägen tills de lyckats laga lyftanordningarna.