Full version: Hjälp snälla
liv
Jag har en underbar jättestor typ av porslins blomma . Den har blommat hela sommaren med 100tals blommor.
Gissa .....idag då jag kom ut i mitt uterum, och solen lyste . Vad ser jag . Spindelväv överaltt . Grådassig och prickig .
Jag blev så ledsen , detta är ett hjärtebarn vi fått av våra flickor i silverbröllups present .

Måste jag slänga den eller finns det nåt hopp .??

Ni brukar ha så mycket bra att komma med...

Vad tror ni alla kunniga inom området
yenny
Jag skulle spolat av den ordentligt med vatten, sedan planterat om den.
Sedan sprutat den med provado plus.. det funkar mot spinn.
(obs! det måste vara provado plus )
*Felix matte*
Provado PLus ... det kommer jag att köra med hädanefter. Tidigare har jag fått duscha och duscha med såpavatten, byta jord och duscha igen. Nu fick jag tips om Provado Plus här på forum och den tog väck allt spinn biggrin.gif

Jag sprayade ett varv, väntade 2 dagar och sprayade igen och nu är fikusen hur fin som helst. wub.gif
liv
Skall genast imorron försöka få tag på medlet .

Har sprutat den ett par gånger idag med såpa , men det brukar inte hjälpa .

Undrar om Provado Plus finns på granngården , annars får ga bege mig några mil till stan .
*Felix matte*
CITAT (liv @ 07-10-2005, 19:31)
Skall genast imorron försöka få tag på medlet .

Har sprutat den ett par gånger idag med såpa , men det brukar inte hjälpa .

Undrar om Provado Plus finns på granngården , annars får ga bege mig några mil till stan .

Här fanns den bara på ICA
liv
Då blir det till att åka då .

En av nackdelarna att bo på landet ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon