Full version: Album på nätet
Elisabeth-Västkustkolonisten
Hej,

jag är ju runt i olika forum ( sägaer man foren?) och hos några kan jag lägga upp bilder direkt från min hårddisk. Men hos flera kan man inte det utan måste ha sina bilder på nätet.

Jag vet att man kan lägga upp album här på odla men om jag vill vara med i olika forum och hänvisar till mitt album så fungerar det väl inte eller hur?

Ni som vet allt, ni kanske också vet var jag kan lägga upp ett album.
Helst ett gratis album om det går

Tack i förhand för hjälpen

Elisabeth
pisanggoreng
Du kan ju lägga upp ett här och sen hänvisa till det.

Gratis och enkelt.

Allt om Trädgård har visst samma möjlighet.
Ja det förstår jag ju men om man läser så skall man inte posta i andra foren och hänvisar till albumet här.

Eller har jag förstått det fel?

Elisabeth
Airamya
Du kan alltid skapa ett album på t ex Photobucket. (www.photobucket.com tror jag att det är).
Kalinsi
på www.mypix.se kan du lägga upp bilder tex smile.gif
Kalinsi jag skall tita lite närmare på mypix.

Airamya skall även tiitta på photobucket men det är ju tyvärr på engelska. Och jag vill helst ha en svensk sida. Är lite enklare för mig

Tack

Elisabeth
grycken
Ett forum, flera fora!
CITAT (grycken @ 08-10-2005, 19:46)
Ett forum, flera fora!

Låter mycket konstigt i mina öron

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
pisanggoreng
Svenska Språknämnden rekommenderar pluralformen forum.

------
Vi rekommenderar oböjd plural, alltså flera forum. Jämför med ett rum, flera rum och ett album, flera album.

I ordböckerna brukar en annan pluralvariant också finnas med: fora. Det är en latinsk pluralform som vi vill avråda ifrån, eftersom den avviker från det vanliga svenska böjningsmönstret. Liksom centra missuppfattas den också ofta, och tas för singular.
------
ninnisky
sprang på min granne idag (han vet - han är medlem i Svenska akademien)
han föredrog ett forum - flera fora,. Så fel kan det inte vara biggrin.gif biggrin.gif
CITAT (pisanggoreng @ 09-10-2005, 12:26)
Svenska Språknämnden rekommenderar pluralformen forum.

------
Vi rekommenderar oböjd plural, alltså flera forum. Jämför med ett rum, flera rum och ett album, flera album.

I ordböckerna brukar en annan pluralvariant också finnas med: fora. Det är en latinsk pluralform som vi vill avråda ifrån, eftersom den avviker från det vanliga svenska böjningsmönstret. Liksom centra missuppfattas den också ofta, och tas för singular.
------

Så tyckte jag med det skulle vara.

Fora ? ja det gör gjont i mina öron

Men anledningen var ju egentligen var jag kann lägga upp ett album på nätet. Var förut in på mypix. Men man kann ingenstans läsa villkoren eller sånt. Har tryckt och tryckt men det händer inget.
Man skall godkänner villkoren men kan inte läsa dessa. Och jag godkänner inget utan att veta vad jag godkänner. Synd för det hade passat mig.

Edelweiss
Anki på Öland
CITAT (grycken @ 08-10-2005, 19:46)
Ett forum, flera fora!

Står så i SAOL.....
Anki
pisanggoreng
Det finns olika uppfattningar, helt enkelt.

Språknämndens frågelåda.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon