Full version: Glad Påsk!
Fialotta
Glad Påsk!

Se upp nu kommer alla Påskkärringar ta tag i spadar o
krattor och gå lös i varje trädgård....i alla fall denna kärring tongue.gif

Ha det njutbart i helgen! wub.gif
peter
det samma
nu piper jag iväg till torpet o uträttar dagsverken över påsk, utan telefoner internet och annat krafs tongue.gif
Eva St
Då får jag önska er en riktigt trevlig helg. Blir lite avundsjuk på er. Själv går jag nämligen på och jobbar i eftermiddag och fortsätter hela påsken. Men min ledighet kommer väl så småningom också. Ni kan väl gräva lite åt mig med när ni ändå håller på. GLAD PÅSK och riktigt trevlig trädgårdshelg på er önskar Eva St
Betty
Glad Påsk på er allihopa från mej med!
Jag är ledig tio dagar i en följd och ska bekanta mej närmare med min nya digitalkamera!
Scillan och de första krokusarna har slagit ut i rabatten! De blir mina första motiv!
Ina
Jag lovar att lorta ner mej för dej också Eva!! Skall försöka få tag på bra jox att hyva i mina "nyfådda" pallkragar... det lär bli jordigt.... rolleyes.gif

Betty! Grattis till kameran - du kommer att ha roligt, jag lovar!!

Glad Påsk till er alla! Jag kommer inte att vara "Internetbefriad" under helgen så jag får "the best of both worlds".... tongue.gif laugh.gif smile.gif wink.gif
evarina
Njut åt mig också, jag sitter fast på jobbet hela påskhelgen. Vill mycket hellre pyssla med mina växter. Det är ju speciellt trevligt nu när man äntligen får pyssla ute efter vintern...
/Eva
Monique
rolleyes.gif GLAD PÅSK från oss också, är ledig hela helgen. Uj Uj Uj ......
Almdalen
GLAD PÅSK ! på er alla,
hoppas att solen lyser på er och att ni kan ägna er åt "favoritsysselsättningen"

wub.gif
Ingegerd
lolo
Hejsan alla glada påskfirare! Glad påsk på er från ett soligt Umeå (15 grader i morgon - wacko.gif -Är det sant?!! Jaaa..... laugh.gif) Jag hoppas också att ni tar väl vara på ledigheten nu, äter mycket ägg och godis och njuter av vädret! Tyvärr går det inte att åka skoter eller pimpla här längre (mycket ovanligt denna tid på året), men det är verkligen synd att klaga. Det viktigaste är ju att man får vara tillsammans (inte så självklart för alla som vill). Glöm förresten inte att höra av dig till någon du tycker om!

Kram till er alla från Ann-Louise i Umeå smile.gif
Hans i Mälardalen

GLAD PÅSK!

MvH
abborrmaster
tack och glad påsk själv........

jag menar GLAD PÅSK själv! Hoppas ni får en FIN påsk!

... som ni förtjänar!!!!!!!!

/Simon
yla
glad påsk från mej med jag kommer att åka fram o tebax på min kvast till min kulle som nog alldeles säkert är blåkulla ,,,,till påsk, så välkommna alla som har flygbar kvast till mitt blåkulla

jag har all utrustning välputsad o klar för flygturen
o mina alrunor tar sej utmärkt väl i sina första krukor så det ska bli ett underbart odlarår som vanligt
Glad Pååååååååååååååååååååååååååååååsk
Gunvor Nilsson
Har fått fel på kvasten så det blir att sitta hemma! Du kan väl ta en sväng förbi och vissla så ska jag öppna fönstret och vinka!
Katterna känner sej snuvade på resan men vad gör man!?
Ha det bra och hälsa dom andra häxorna - jag skulle gärna ha kommit! laugh.gif laugh.gif
Glad grön påsk till alla!
*Felix matte*
Glad Påsk till er alla!

I år stannar jag hemma i sommarvärmen +19 i skuggan
Blåkulla får vänta till nästa år.
Grillen är framtagen och köttet marinerat tongue.gif
Annki
GLAD PÅSK!
Önskar er alla en riktigt skön täppan-påsk! Vad kul att både Oldwolfie och Simon hittat tillbaka igen! Jag har saknat er!

Eftersom jag slet så tappert i täppan på långfredagen har jag inget där att göra idag. Det är för blött för att gräva och flytta plantor. Och koloniföreningen har inte dragit på vattnet ännu, så man ser ut som en lergumma efter en stund. Men man kan ju alltid ta med en kaffetermos och en god bok och sitta där och titta på alla andra som jobbar!

Vill ni ha tips på ett delikat påskägg till lunchen så testa följande:

Koka äggen ca 8-9 min. Kyl ned, skala och dela. Gröp ur äggulan och mixa med lite gröna ärtor som kokat i 3 min och kylts av. Blanda sedan ägg/ärtsmeten med finklippt gräslök och lite kesella och krydda med lite svartpeppar och salt. Slå tillbaka röran i äggen före servering och toppa med löjrom och några gräslöksstrån. Vackraste ägg jag ätit och jättegott!
yla
CITAT (Annki @ 20-04-2003, 11:30)
Vad kul att både Oldwolfie och Simon hittat tillbaka igen! Jag har saknat er!

tongue.gif tongue.gif tongue.gif det värmer i hjärtat att man varit saknad man tackar wub.gif wub.gif rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif smile.gif
abborrmaster
haha mikke trrefligt ja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon