Full version: Snälla hjälp mig
Chrihanna
En väninna ringde precis, hon kommer hit om en stund. Nu är saken den att jag vet inte vad jag ska bjuda på, hon har slutat helt med socker!

Finns det någon som har ett recept på någon kaka eller liknande utan socker?
rosita
Ugnsfri nötpaj med jordgubbar.

2 dl havregryn
1 dl färskpressad apelsinjuice
1 dl sötmandel
1 dl hasselnötter
1½ dl russin
½ vaniljstång
2 dl grädde
a krm rivet apelsinskal
1 l jordgubbar

Rosta havregrynen i en stekpanna, tillsätt apelsinjuicen. Mixa mandel och nötter, russin och havregryn. Tryck ut en 2 cm tjock botten på en tallrik. Skär upp vaniljstången på längden och skrapa ur de svarta kornen. Vispa grädden med vanilj och apelsinrasp. Bred grädden över nötbottnen och garnera med jordgubbarna.

Lycka till!
Biggan_
CITAT (rosita @ 09-10-2005, 12:58)
Ugnsfri nötpaj med jordgubbar.

2 dl havregryn
1 dl färskpressad apelsinjuice
1 dl sötmandel
1 dl hasselnötter
1½ dl russin
½ vaniljstång
2 dl grädde
a krm rivet apelsinskal
1 l jordgubbar

Rosta havregrynen i en stekpanna, tillsätt apelsinjuicen. Mixa mandel och nötter, russin och havregryn. Tryck ut en 2 cm tjock botten på en tallrik. Skär upp vaniljstången på längden och skrapa ur de svarta kornen. Vispa grädden med vanilj och apelsinrasp. Bred grädden över nötbottnen och garnera med jordgubbarna.

Lycka till!

Detta verkar ju bara för smarrigt. Ett tips i min smak, och jag har fler hösthallon kvar att dekorera med biggrin.gif
Man kan ju dekorera med vilken frukt man vill och efter vilken säsong det är.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon