Susanne i Linköping
När kan man flytta plantor av hög höstaster (ca 1,5 m)? Går det nu eller måste jag vänta tills i vår?
Fenja
Jag har flyttat min på hösten men vanligen rekommenderar man väl att flytta höstblommande på våren. Min har klarat sig fint i alla fall!
Mvh
Fenja
torvan
Jag flyttade min för en vecka sen och den mår fint. Enda problemet är att den behöver mycket vatten och vårt är avstängt nu så jag får springa och hämta i dunkar. Hade väl inte trott att det fina vädret skulle fortsätta så länge för då hade jag nog väntat ett tag till. rolleyes.gif torvan
Keya
förra hösten planterade jag en aster sent på hösten,oktober-november.Den är hur fin som helst i år!
jag har flyttat perenner många gånger vid "fel" tidpunkt men dom klarar sig alltid
ztina
Jag har också flyttat min aster på hösten men även vid annan tid och det har fungerat bra.
Ztina
Susanne i Linköping
Tack för alla svar! Då är det bara att greppa spaden, då! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon