Full version: Köttätare
Carex
Nu har min andre hälft börjar intressera sig för köttätare, eftersom jag har begränsat erfarenhet av dessa växter eherm...varelser (wink.gif) så tänkte jag att ni säkert satt inne med information. Någon som har tips, erfarenher osv?
Han känner sig särskilt intresserad av Heliamphora.
Flamingon - växtgalning
annars tycker jag nepenthes är enklast av köttätarna. haft min i några år, hade en annan innan i flera år oxå. men min har jag hängandes i ampel och sprutar vatten på den i stort sett varje dag. sedan har jag den planterad i vitmossa och orkidejord, blandat med lite såjord. se till att den är fuktig hela tiden.

jag ger ingen extra näring det vill de inte ha. och jag har märkt nu när jag planterade om att den har inte bildat några nya kannor, troligtvis för att den inte behöver ta upp extra näring. men den växer och det kommer en massa nytt. så jag ska inte plantera om min varje år. men sök på nätet efter nepenthes och se om ni båda gillar den.

tänkte testa mig på några andra köttätare oxå men har då tänkt plantera dem i en glasskål så de får mer fuktigt och då i samma "jordblandning" som nepenthesen står i.
Lady Hamilton
Här är en kille som kan köttätare, han heter Adrian

BRUTALA BLOMMOR
lilla mamma
Han är BRUTAL laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon