Bessie
Hej!

Jag har nu laddat upp några familjeporträtt av mina växter till albumet -- bland annat finns det nu bilder på mormorshibiskusen, köpeblomman med enkla orange blommor (lyckades jag tyvärr inte få i blom inför fotograferingen), en ingefära och en avokado uppdragna från jordstam respektive frö, och benjaminfikusen som har lite problem med pigmenteringen. Jag har nästan mer vita fläckar än den!

Och jag kunde inte motstå frestelsen att göra ett svep över bladgrönsakerna i balkonglådan också. De växer fortfarande och mår bra så att jag kan plocka grönt till frukostmackorna.

Ett-och ett halvtåringen i blom, tyvärr blev bilden lite blaskig. I verkligheten är den klarröd.
Resten finns i fotoalbumet.

EDIT: Tack för hjälpen, Felix matte. Nu tror jag att det funkar som det ska.
*Felix matte*
Gå in på din kontrollpanel... Redigera profilinformation....Skriv in användarnam till album, så får du kameraikon och vi kan se dina bilder. smile.gif
Flamingon - växtgalning
fina bilder men du kanske kan testa att ställa benjaminfikusen i ett fönster så den får mer ljus? då kanske det kommer fler vita fläckar. brukar vara så att växters olika egenskaper kommer fram mer eller mindre beroende på vart de står. smile.gif
Bessie
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 10-10-2005, 11:56)
fina bilder men du kanske kan testa att ställa benjaminfikusen i ett fönster så den får mer ljus? då kanske det kommer fler vita fläckar.

Just nu står den på ljusast möjliga plats, flyttade den för ett par veckor sedan. De nyaste bladen ser rätt så lovande ut och jag hoppas att det ska hjälpa. Annars är det nämligen en ganska snäll benjamin, växer duktigt och tappar inte bladen på samma sätt som den jag hade tidigare. Får se hur det blir i vinter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon