Boxer
Känsliga varnas
karjo
Fy vad hemskt! Mår dåligt av sånt där... mad.gif sad.gif
annama
Hualigen, stackars liten bulle. Den ser ut precis som min gamla hund, men hon skulle aldrig närma sig ens en igelkott.
Kathy
sad.gif sad.gif sad.gif

Stackars vovve.

Jag förstår inte riktigt vad det är för "kul" med att sprida såna här bilder på nätet eller att titta på dem för den delen. sad.gif
pejori
inte jag heller sad.gif sad.gif
man kan undra om dom hetsat hundstackaren på svinet sad.gif mad.gif mad.gif
Hajjen
fy sjutton! Hoppas dom avlivade hunden, fy vad han/hon måste ha lidit!
wolkenkrabber
stackarn, får mig att tänka på en film jag såg som barn, det var två hundar och en katt som vart lämnad hos en släkting när familjen skulle på semster, så rymmer djuren för att kolla hem, då blir en hund stucken av en sådan, me nden fick bara en eller två taggar i sig,

jag tror nog inte hunden behövde avlivas? de går väl att dra ut dem?
liv
Jag ville inte ens titta efter .
Såg era reaktioner ,det räcker för mig
Jag ser knappt på vilddjursprogram . klarar inte av denna jakt och jagande . Det är för ruggigt .

Människor är hemska som måste visa sådant .
Kathy
CITAT (pejori @ 10-10-2005, 15:16)
man kan undra om dom hetsat hundstackaren på svinet sad.gif mad.gif mad.gif

Förmodligen. sad.gif
Gillan
Nä men sad.gif
Vad är det för mening att
överhuvud taget titta på nåt
dylikt.Fy och usch säger jag mad.gif wacko.gif sad.gif
annama
Du Wolkenkrabber, du har sett "Den långa vandringen", den gamla versionen. Där var det en riktig engelsk bullterrier och en golden retriever samt en helig birmakatt. Jag har boken nånstans, kan inte hitta den just nu, men var gång jag läser sista sidorna storlipar jag. När den gamle bullterriern kommer knallande ner för backen och får se lillhusse, ojoj, då kommer tårarna. Jag törs nästan lova att författarinnan heter Sheila Burnsford. I filmen är det retrievern som råkar på ett piggsvin. Katten nästan drunknar och bullterriern råkar i slagsmål med en björn. Disneys filmer var ibland i grymmaste laget. Den nyare versionen är inte lika bra, där spelas bullen av en vit boxer, det är inte detsamma för mig som älskar bullterriers över allt annat. wub.gif
Det är en sorglig historia med ett lyckligt slut tack och lov. Jag blir ledsen av att se såna här bilder, men jag tror inte att hunden hetsats att anfalla, förmodligen en nyfiken unghund. Hoppas innerligt att den klarat sig och lärt sig att akta sig för taggiga djur.
wolkenkrabber
CITAT (annama @ 10-10-2005, 18:19)
Du Wolkenkrabber, du har sett "Den långa vandringen", den gamla versionen. Där var det en riktig engelsk bullterrier och en golden retriever samt en helig birmakatt. Jag har boken nånstans, kan inte hitta den just nu, men var gång jag läser sista sidorna storlipar jag. När den gamle bullterriern kommer knallande ner för backen och får se lillhusse, ojoj, då kommer tårarna. Jag törs nästan lova att författarinnan heter Sheila Burnsford. I filmen är det retrievern som råkar på ett piggsvin. Katten nästan drunknar och bullterriern råkar i slagsmål med en björn. Disneys filmer var ibland i grymmaste laget. Den nyare versionen är inte lika bra, där spelas bullen av en vit boxer, det är inte detsamma för mig som älskar bullterriers över allt annat. wub.gif
Det är en sorglig historia med ett lyckligt slut tack och lov. Jag blir ledsen av att se såna här bilder, men jag tror inte att hunden hetsats att anfalla, förmodligen en nyfiken unghund. Hoppas innerligt att den klarat sig och lärt sig att akta sig för taggiga djur.

Jo, tack får påminnelsen om titeln.

visste inte att det fanns några nyare versioner...

det äer precis som du säger med djuren...
tror martin timell var rösten till bullterriern....

O ja.. det var ett Antal år senda jag såga filmen senast...

(sorry för trådkapnigen)
wolkenkrabber
Hittade filmen på IMDB...

1993 kom den visst ut

Lite fakta om filmen
annama
Den versionen från 1993 är den nya versionen. Den gamla måste vara från 60-talet eller nåt sånt. Din barndom ligger förmodligen närmare i tiden än min smile.gif smile.gif smile.gif

Kollar och ser att jag är hela 55 år äldre än du, herregud ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon