Full version: Gröna Rum igår
Trädgårdsmannen
Måste säga Grattis Kerstin - det var ett intressant reportage med dig i Gröna Rum igår. Kul att höra din positiva erfarenhet med vanliga lysrör - det behövs alltså inte alltid proffslampor för dyra pengar.

Man blev ju alldeles sjuk när man såg hur mycket du hade på G i källaren - även din vinterträdgård börjar ju ta sig bra. Hur länge sedan är det ungefär som dom var hos er och spelade in?
KURT
Också JOLE Johan Lemte, var ju med i gårdagens Gröna Rum.

Angående humlorna, så kan man lätt (och man bör också!) bygga bon åt vilda humlor , man kan gärna fodra boet med ett gammalt musbo. Om man sedan också kan flytta in ett sådant bo i sitt växthus är en annan sak!
Ina
Det var jättekul att se Kerstins odlingar "live"!! Nu kan man ju skryta med att man känner TV-kändisar också.... wink.gif laugh.gif JAg har en bekant som alltid kör med extrem "namedropping" - Nu kan jag kontra!! Äntligen!! laugh.gif smile.gif rolleyes.gif
kerstin z5-6
Tackar så mycket Ina, trädgårdsman mfl laugh.gif biggrin.gif wub.gif

De var här förra veckan så snöläget är marginellt bättre nu smile.gif
Hälsar kerstin från ett vårvarmt Västerbotten
Gunvor Nilsson
Tack Kerstin för att vi fick titta på dina odlingar. Jätteskönt att höra att det går bra med lysrör (fast jag har bara hittat 36 W-lampor!) och att det fungerar. Nästa år SKA jag ha 58(?) Wattare!
Fast det där hokuspokus:et du höll på med och fick fram massor med plantor i en sålåda får du förklara lite bättre!!! Det gick alldeles för fort för att man skulle fatta vad det var. Det lät som det var proffsgrejer!
/Gunvor
Hannele
ja, man lärde sej ett och annat av Kerstin.
kerstin z5-6
Inga proffsgrejor , bara ett "lita "experiment för otåliga..
smile.gif smile.gif smile.gif
Somliga frön är ju så infernaliskt seeega , en del säger att GA 3 syra gör plantan skör -så detta är ett "test"-inget annat
Ga3 Gibbelinsyra går bla att bettälla från Gardens North
Det är ett anti-groningshämmarhormon ....Gardens North

Just gentiana är ett sådant ex.... laugh.gif
Får meddela om de bara säckar ihop eller laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Förresten Jole ! Underbar vinterträdgård du har ...suck rolleyes.gif
Gunvor Nilsson
Håller tummarna att dom "håller sej på benen" och blir praktexemplar! Skulle behöva skvätta på nävafröna - dom är seeeeeeeeeega!
Gunvor rolleyes.gif
Ina
Kan det funka på ricin, tro? huh.gif
Mina var så sega i fjol att de inte kom upp alls... sad.gif
kerstin z5-6
sandpapper Ina gör susen på ricin frö laugh.gif laugh.gif laugh.gif
JOLE
Tack kerstin!

Men den känns liten, 18 kvadratmeter är för inte så stort. Jag fick inte plats med större men ni som bygger kanske har rejäla mått på era vinterträdgårdar.
Ingrid på Västkusten
Grattis till båda TVkändisarna och odla-kändisarna ;-)

Vinterträdgårdsbygge japp - vårt blir not kanske 30 kvm men med ett något annorlunda utseende vårt har flera nivåer ;-)

GA-3 kan man köpa av Cumbrian Carnivores i UK med. Och JL Hudson i USA, förutom hanses andra fenomenala frösorter!!

Hälsar ingrid
Ina
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-04-2003, 23:21)
sandpapper Ina gör susen på ricin frö laugh.gif  :lol:  :lol:

Sandpapper hör ju till det som finns hemma så jag testar det först... rolleyes.gif
Christoffer
Kerstin z... hur mycket kostade frakten ifrån Gardens North och hur lång tid var det man fick vänta innan man fick varorna?

Finns det andra frön som Gibberellic acid är bra för?
kerstin z5-6
Gissar att de kan vara lämpligt till tex Aconitum -stormhatt-ranukelsläket
samt de frö som helst ska sås färska ..o annars går i lång och svårväckt frövila.
Silverax -Cimicifuga
Hårdskaliga frö-som crambe cordifolia mm mm biggrin.gif
Du har mail biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
http://www.flytrap.demon.co.uk/menu2/index2.htm

Lite ouppdaterad website men den fungerar och de säljer :-))

Bra pris på GA-3 och i EU :-D

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon