Full version: Hungrig
netaave
Värsta tiden på dygnet och absolut sämsta tiden att äta nåt på.
Hoppade lunchen idag för jag "var och klämde tuttarna" som mitt barnbarn sa till sin pappa (hon var med)

Vad gör ni när hungern sätter in på kvällen? Faller ni till föga eller står ni emot?
*Felix matte*
Jag är så lyckligt lottad att det inte spelar någon roll vad och när jag äter (om jag orkar äta).. går inte upp ett hekto även om jag klämmer i mig en hel middag extra kl 21... men jag har förståelse för hur svårt det kan vara... de i min fam som behöver hålla vakt på vikten, ser till att inte äta annat än frukt på kvällen.
Ophelia
Gott med något lätt. Jag sover dåligt och kan få mardrömmar om jag äter något jag blir stabbigt mätt av men någon trevlig salladsmacka är inte fel, kanske lite frukt smile.gif

En kopp te till värmer fint och "fyller" upp magen med värme. Jag tycker det gör en mindre hungrig smile.gif
LadyG
Gyllenmust är varmt och gott, mättar utan att stabba till sig i magen och är inte speciellt kaliririkt. Det brukar jag ge mig på då och då, om jag inte tar en macka med något magert på. Måste tänka på vikten tyvärr, trots att jag ligger i och tränar som en gnu tongue.gif
wolkenkrabber
så här på kvällen brukar jag kunna ta mig en macka och en kopp te... kan inte lägga mig när jag är hungrig / på väg att bli hungrig,

annars kanske fiberbrikade havregryn?
pejori
en kopp the här och ett par knäckemackor till och en mager frukt sen står jag mej till morgonen smile.gif smile.gif
misstaget är att hoppa ett mål på dagen. wub.gif
då blir man hungrig på kvällen, när blodsockret rasar wub.gif
netaave
Blev en knäckis m mjukost och en kopp te, blåa bär!
lisselbo
Samma tesort här och knäckemackor med kaviar på, mums
Rossi
Försök att äta så rätt som möjligt under dagen med massor av frukt, grönt och fullkornsprodukter så kommer förhoppningsvis inte hungern på kvällen.

Skulle den ändå komma kan du dricka te, äta morötter, ta en fruktsallad etc.
Gillan
Själv tillhör jag dem som alltid måste
tänka mig för.Ibland tror jag att jag går upp i
vikt bara genom att titta på maten. Ändå
äter jag väldigt sunt.

Så för mig får det bli rå morot, paprika,
blomkål eller annat nyttigt. sad.gif wub.gif
netaave
CITAT (Rossi @ 11-10-2005, 07:15)
Försök att äta så rätt som möjligt under dagen med massor av frukt, grönt och fullkornsprodukter så kommer förhoppningsvis inte hungern på kvällen.

Skulle den ändå komma kan du dricka te, äta morötter, ta en fruktsallad etc.

Jo men det gör jag ju och märker direkt när jag hoppar lunchen som igår.
Hannele
CITAT (LadyG @ 10-10-2005, 21:57)
tar en macka med något magert på.
Måste tänka på vikten tyvärr

Hoppa över brödet, ät upp skinksskivan istället, koka ett ägg.
En skiva bröd innehåller nästan lika mycket kalorier som 100 g magert kött.
Många undviker kött, äter sallader, som gör en hungrig och småsugen.
Vi äter för lite proteiner (mättar) och för mycket kolhydrater (ökar vikten).
Ät inte mackor, en brödskiva räcker gott..
LadyG
Det funkar, de kvälllar jag inte tränar. Mitt problem är efter träningen, eftersom jag ofta inte är hemma före 22 på kvällen och inte vill äta en middag till (men jag är hungrig nog för att kunna göra det). Jag brukar ta en banan i omklädningsrummet, visst den är god och nödvändig men den är ju bara en och den tar ju slut så fort... smile.gif

Så kommer jag hem, och det är då det är tur att det finns Gyllenmust och rågkusar, för annars skulle jag svälta ihjäl tror jag smile.gif
Castea
Brukar ta ett glas naturell lättyoghurt på kvällen och göra en stor kopp te. Twinings har ett så supergott te som heter "Apple, cinnamon and raisin". Helt såld är jag på det téet, som att dricka äppelpaj! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon