niho
På vilket sätt kan jag bevara dem om jag efter blomningen tar upp dem. Hur länge kan jag bevara dem torrt utan att de blir förstörda? HUR ska jag gå till väga när jag ska torka dem. När ska jag ta upp dem och var ska jag torka dem....någon som veeeet??
Jag ska nämligen flytta och jag vet inte var eller när jag hittar mitt drömställe...
H:Nina
Fialotta
Jag skulle prova att lägga dom i sand och
tidningspapper runt...vet inte om det fungerar...beror ju lite på
hur länge dom ska ligga där unsure.gif

Har du inga bekanta som har trädgård där du kan få låna en hörna och gräva ner dom så länge...då överlever dom allra säkrast rolleyes.gif
Ina
Odla i stora krukor kan ju funka som provisorisk lösning - fast det beror ju lite på hur många lökar det handlar om.... huh.gif

Hoppas att du hittar drömstället snart så att du slipper att trixa och joxa.... smile.gif
Louise i Göteborg
Tulpaner mår bara bra av att tas upp efter blomningen och förvaras tort till nästa höst. Det är så de verkliga tulpanentusiasterna gör.
niho
Kan jag göra det med alla lökar, som crocusar och allium? Ska man ta bort stjälken och jorden?
H:nina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon