Kathy
Dessa vackra djur besökte jag på Skansenakvariet i september iår;

Lars-Olof Arvids
Vilka härliga djur! wub.gif Jag har sett ringsvanslemurer på Madagaskar och sengångare i Amazonas, men man behöver ju inte åka så långt för att uppleva dem! smile.gif

Olle
Kathy
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 11-10-2005, 08:24)
Vilka härliga djur! wub.gif Jag har sett ringsvanslemurer på Madagaskar och sengångare i Amazonas, men man behöver ju inte åka så långt för att uppleva dem! smile.gif

Olle

Ojj...vilken härlig känsla det måste varit att uppleva dem i deras naturliga miljö. wub.gif
amaira
Ååååååhhhhhh wub.gif wub.gif wub.gif

Åh vad söta och vilka fina bilder!
Lars-Olof Arvids
Ja, att se dem i deras naturliga miljö är förstås det allra bästa! Men jag är lite "zoo-galen" också och brukar bl a besöka Köpenhamns zoo minst en gång om året. Dagens djurparker fungerar till stor del som avelsanläggningar för hotade djur, och att visa upp sådana på ett vettigt sätt väcker intresse och engagemang hos besökarna. Vem bryr sig om att regnskogar och annan unik natur skövlas om man inte har en aning om vad som finns där?

Olle
Kathy
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 11-10-2005, 09:11)
Vem bryr sig om att regnskogar och annan unik natur skövlas om man inte har en aning om vad som finns där?

Olle

Så sant så. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon