Jaha, så kom det ett erbjudande från Odla om rosor. Jag som lovat min man att inte köpa något mer som han var tvungen att gräva ner i år.
Ska bara titta lite tänkte jag och hur slutade det tror ni
Hittade Kinesisk gulros som jag velat ha länge och kunde bara inte motstå , en Trier blev det också när jag ändå höll på.
Och jag som inte har någon plats att sätta dem på....suck...
Jädra Odla!
Gillan
11-10-2005, 06:38
Men snälla du, så är det ju med ALLA .......ister
Det går inte att bli utsatt för beroendets frestelser. Då trillar man dit.Det bara är så Nu får du leva med både rosor och samvete
jendah
11-10-2005, 06:46
Aj... jo... den kinesiska... hjälp! Beställde tre Men jag charmade maken först så han var med på det. Brukar fungera om man pekar ut var man vill plantera dem Blev två New Dawn också
Vad urplockat det var nu förresten... det gick fort över helgen. Tänk att det aldrig finns tillräckligt
Kajsa
11-10-2005, 14:35
Jo, det blir till att klämma ner några till i nya rosrabatten Rosen L`Aimant hade jag aldrig hört talas om, så den vackra färgen och lik en Austinros tog tag i habegäret, hoppas det nu bara är en zon 4 ros. Så Schneekoppe var alldeles lagom stor och ljuvlig färg, lätt och blanda. Alchymist den är ju bara underbar, en måsteros Hoppas Odla fortsätter sälja rosor varje höst, mycket trevligt.
pejori
11-10-2005, 16:09
vänta bara tills dom börjar sälja hoyor jäkla odla
pialotta
11-10-2005, 19:08
jag köpte tre just som jag lovat att det var färdighandlat för i år... de står i en hink med vatten o lite lera ute på bron o jag är jättestressad för de måste ju planteras NU!
jendah
12-10-2005, 14:15
Nu har mina kommit Står i hinkar på altanen och blöter fötterna.. tänkte plantera ut dem i morgon bitti
titti49zon6
12-10-2005, 16:41
Mina har också kommit fem igår som jag planterat idag och fyra kom idag som skall ned i jorden i morgon Känner mig så tillfreds eftersom det var väldigt fina plantor Har planterat runt en gammal brunn ....guuud ... så fint det skall bli till sommaren Jag måste säga TACK odla för ett jättefint erbjudande
jendah
12-10-2005, 16:51
CITAT (titti49 @ 12-10-2005, 17:41)
Jag måste säga TACK odla för ett jättefint erbjudande
Instämmer! Glömde visst säga... Mina var också väldigt fräscha och fina!
fruberglund
12-10-2005, 20:46
Har inte fått mina än
jendah
12-10-2005, 22:11
CITAT (fruberglund @ 12-10-2005, 21:46)
Har inte fått mina än
*tröstar* De kommer säkert i morgon!!! Du vet, det som väntar på något gott.... och du väntar ju dubbelt gott Rosor och liten - förhoppningsvis i nämnd ordning
pialotta
13-10-2005, 17:59
va´jobbigt det var att gräva ned dem! Gjorde hål direkt i gräsmattan och det var svettigt värre, glad att jag bara handlade tre st!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.