Full version: Boweia volubilis
Sulawesii
Köpte denna växt i augusti. Vet att den ska få vissna ner, men kan någon tala om dess årscykel för mig? Övriga skötselråd också välkomna.
Ingrid på Västkusten
Stor eller liten kruka spelar ingen roll. Ju större kruka ju större växt och KANSKE också större 'knöl'. Hos mig delar den sig helvillt och frösår sig i andra krukor med *suck*.
Just nu har de ranka men vissnar ner ganska så snart. Är mestadels en sommarväxare hos mig - sensommarväxt då.

Blommar grönt och har ett sparrisliknande bladverk och kan bli STOR!

Trevlig och enkel å tål temperaturer ner till + 5 i alla fall.

Hälsar Ingrid
Sulawesii
Oh tack för ditt svar! Så svårt att hitta någon info om växten.

Kan den övervintra i rumsvärme? Torrt? När ska man väcka upp den igen?
Sulawesii
Hoho Ingrid! Min vill inte sluta skjuta upp nya skott.... är det för att den inte står svalare?
Ingrid på Västkusten
Mina sussar nu - de kan ibland ta en lite längre time-out. Så länge som löken är grön (om Du odlar den ovan jord d v s ). och är fast så är det ingen fara.
Och de skall gå utmärkt i rumstemp med.

Hälsar Ingrid
Sulawesii
Ok. Tack! Jag vill så gärna hålla denna vid liv! Är så såld på annorlunda växter.
Ingrid på Västkusten
Ta å gör ett klämprov!

Gör jag med mina suckulenta växter med kroppar former å fötter ;-) ser man oftast eller känner hur läget är.
Sulawesii
Den känns fast, så det är nog ingen fara med den.
Ska hålla uppsikt över den med klämtestet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon