Full version: Så är det bara
zeppo
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,711475,00.html

Det är det här jag menar.
Varför finns det jägare.....................................???????

Det är ju bara gamla senila gubbar som jagar numera då vet man hur det slutar. Inte många unga som vill skjuta djur, å det får vi vara tacksamma för!!!
Betty
Enligt Svenska jägareförbundet är dödsfall i samband med jakt sällsynta, i snitt 1,6 per år. Hur många dödsfall i samband med bilkörning/år? Har du körkort zeppo?
pejori
CITAT (zeppo @ 11-10-2005, 15:12)
Det är ju bara gamla senila gubbar som jagar numera

vad menar du???? ohmy.gif ohmy.gif
tycker du att en 39-åring är gammal och senil? ohmy.gif
åldern på den som skjöt honom, står ju inte, så det måste ju vara honom du menar....eller? rolleyes.gif
*Harry Potter*
CITAT (pejori @ 11-10-2005, 17:04)
........åldern på den som skjöt honom, står ju inte, så det måste ju vara honom du menar....eller? rolleyes.gif

Enligt radion var skytten 29år...... sad.gif

Men i vilket fall så är det mycket tragiskt det som har hänt.
Och du zeppo, du verkar bara vara ute för att provocera mad.gif
Lägg av med det o hitta på något annant att pyssla med.
Välkommen åter när du är snäll igen wub.gif
Ophelia
Jaja...bara ett försök att provocera.

Apropå det...har någon lyckat skjuta älg då? Själv är det noll på den fronten. Håller tummarna för det är så gott med älgkött smile.gif
pejori
CITAT (Ophelia @ 11-10-2005, 20:40)

Apropå det...har någon lyckat skjuta älg då? Själv är det noll på den fronten. Håller tummarna för det är så gott med älgkött smile.gif

ÄH...gå ut i skogen och moona ihjäl den ophelia laugh.gif laugh.gif laugh.gif
MMMM...älgstek.... laugh.gif
Ophelia
CITAT (pejori @ 12-10-2005, 00:19)
CITAT (Ophelia @ 11-10-2005, 20:40)

Apropå det...har någon lyckat skjuta älg då? Själv är det noll på den fronten. Håller tummarna för det är så gott med älgkött  :)

ÄH...gå ut i skogen och moona ihjäl den ophelia laugh.gif laugh.gif laugh.gif
MMMM...älgstek.... laugh.gif

biggrin.gif biggrin.gif

Låter kära pappa göra det (skjuta alltså och inte moona biggrin.gif ). Kanske min syster ska packa sig ut i skogen och skjuta hon är en fördj...ligt bra skytt, likaså min svåger. Själv har jag varken tid eller ork. kan på min höjd skjuta knallpulverpicka men det är väl inte någon älg som faller av pinn för.

Ja älgstek är gott. Älgkött är oxå väldigt nyttigt. Har en kompis som har problem med magen när hon äter nöt, fläsk och kyckling. Fisk och vilt fungerar jättebra.
amaira
Håller tummarna för att du får en god älgstek Ophelia wub.gif wub.gif wub.gif
KURT
Den här sommarvärmen som vi har ställer också till med problem för älgjakten. Man måste ta hand om köttet fort och har man inte tillgång till kylutrymmen (och det är det inte många jaktlag som har) så kan det bli svårt att låta köttet hänga tillräckligt länge. Det riskerar alltså att bli mera långkok än möra biffar i vinter!
zeppo
Att jämföra bilolyckor mot att man skjuter ihjäl folk i skogen då man inte kan skilja på en människa från älg är inte så smart faktiskt.

ALLA jaktolyckor är för många. Nu har dom blodtörstiga jägarna skjutit ihjäl två människor på två dagar.

Det goda som kommer av detta är att dom som ändade två människors liv förhoppningsvis får licencerna indragna, samt att djuren klarade sig.
Ophelia
CITAT (amaira @ 12-10-2005, 07:11)
Håller tummarna för att du får en god älgstek Ophelia wub.gif wub.gif wub.gif

Mmmmmm...tack så mycket. Önskar att jag kunde bjuda alla på en härligt god höstig stek med rönnbärsgele, hasselbackspotatis och kantareller i någon form biggrin.gif
Sulawesii
Jag mår iallafall jävligt dåligt under älgjakten. Det gör säkert Zeppo också. sad.gif
Ophelia
CITAT (KURT @ 12-10-2005, 08:24)
Den här sommarvärmen som vi har ställer också till med problem för älgjakten. Man måste ta hand om köttet fort och har man inte tillgång till kylutrymmen (och det är det inte många jaktlag som har) så kan det bli svårt att låta köttet hänga tillräckligt länge. Det riskerar alltså att bli mera långkok än möra biffar i vinter!

Ja det är ett problem sad.gif
Gossen Ruda
Zeppo har en väldigt passande signaturbild för han/hon är lite av en pajas. Beträffande en av jägarna som dödats så skedde det inne i en jaktstuga under icke klarlagda förhållanden. Älgjakten är nödvändig.
amaira
CITAT (Sulawesii @ 12-10-2005, 19:05)
Jag mår iallafall jävligt dåligt under älgjakten. Det gör säkert Zeppo också. sad.gif

Ledsen för din skull, Sulawesii. wub.gif

Att diskutera älgjaktens vara eller icke vara, fördelar och nackdelar, det är en sak.

Att vara provocerande, nedvärderande och generaliserande, är en helt annan. Det väcker enbart avsky i sig självt.

"Senila gubbar", "man VET hur det slutar" (vet man? ohmy.gif det gör man nog, men inte alls så som Zeppo försöker framhäva!), "blodtörstiga människor", "fylla", mm mm orkar inte citera.

Det är så o-seriösa aggressiva dåliga generaliserande argument, att jag inte kan ta det på allvar, det "retar" mig enbart, om jag ens bryr mig om att läsa. Eftersom jag inte trivs med att vara "retad", läser jag sällan sådant här numera.

Om Zeppos SYFTE är att påverka, blir resultatet det motsatta! Inför sådant hat och aggressivitet och fördömande, (helt i stil med de jägare han/hon fördömer: `den som sa det hon var det´) är det svårt att känna någon sympati, vare sig för älgar eller Zeppos framfart. Däremot hamnar jägarna på pluspoäng.
Berit
CITAT (amaira @ 13-10-2005, 07:52)
CITAT (Sulawesii @ 12-10-2005, 19:05)

Ledsen för din skull, Sulawesii. wub.gif

Att diskutera älgjaktens vara eller icke vara, fördelar och nackdelar, det är en sak.

Att vara provocerande, nedvärderande och generaliserande, är en helt annan. Det väcker enbart avsky i sig självt.

"Senila gubbar", "man VET hur det slutar" (vet man? ohmy.gif det gör man nog, men inte alls så som Zeppo försöker framhäva!), "blodtörstiga människor", "fylla", mm mm orkar inte citera.

Det är så o-seriösa aggressiva dåliga generaliserande argument, att jag inte kan ta det på allvar, det "retar" mig enbart, om jag ens bryr mig om att läsa. Eftersom jag inte trivs med att vara "retad", läser jag sällan sådant här numera.

Om Zeppos SYFTE är att påverka, blir resultatet det motsatta! Inför sådant hat och aggressivitet och fördömande, (helt i stil med de jägare han/hon fördömer: `den som sa det hon var det´) är det svårt att känna någon sympati, vare sig för älgar eller Zeppos framfart. Däremot hamnar jägarna på pluspoäng.

wub.gif
Sulawesii
är det svårt att känna någon sympati, vare sig för älgar eller Zeppos framfart. Däremot hamnar jägarna på pluspoäng.

Då har man nog redan en bestämd åskikt om vad man tycker om älgar och jägare redan innan.
Militanta veganer får mig inte att tycka att det är ok med pälsfarmer, trots att jag tycker att de gör fel, t ex.
amaira
CITAT (Sulawesii @ 13-10-2005, 11:38)
är det svårt att känna någon sympati, vare sig för älgar eller Zeppos framfart. Däremot hamnar jägarna på pluspoäng.

Då har man nog redan en bestämd åskikt om vad man tycker om älgar och jägare redan innan.
Militanta veganer får mig inte att tycka att det är ok med pälsfarmer, trots att jag tycker att de gör fel, t ex.

ohmy.gif Sorry Sulawesii, det har jag inte ...

Det är en fråga där jag känner mig väldigt kluven!
Men när Zeppo svartmålar ena parten på ett så elakt och icke sanningsenligt vis, trillar jag liksom över till att försvara jakten...

Så det var inget annat än min egen reaktion som jag beskrev.
Sulawesii
Nej, jag kan ju inte sitta här och säga hur du tycker. Det vet ju bara du.

Är hösttrött och älgjaktstrött.... och så är jag trött också....
amaira
CITAT (Sulawesii @ 13-10-2005, 14:22)
Nej, jag kan ju inte sitta här och säga hur du tycker. Det vet ju bara du.

Är hösttrött och älgjaktstrött.... och så är jag trött också....

Skickar en kram wub.gif wub.gif
Sulawesii
Tack, den behövde jag! wub.gif
pejori
då får du en av mej med sulawesii smile.gif smile.gif
Powerowic
om nu älgjakten är så himla nödvändig kom inte och säg att vargarna tar alla älgar suta jaga i såfall
Sulawesii
CITAT (pejori @ 13-10-2005, 19:47)
då får du en av mej med sulawesii smile.gif smile.gif

Jag fick den idag, Pejori. Ni är så goa.... wub.gif
zaaritha
Jakt o det jägarna skyller på; är horribelt!!! Står i tidningar att älgstammen minskat, men dessa jägare påstår ändå att de "måste decimera djuren"!!
USCH!!
Saiai
Jag tog jägarexamen (lärde mig mycket om djuren och deras liv och leverne, en bra utbildning) och köpte vapen för en del år sen. Tyckte det var roligt att skjuta på älgbanan och på lerduvor, men tyckte det var dötråkigt att sitta och frysa på ett älgpass eller stå med stelfrusna tår och vänta på en hare som aldrig kom i min väg (och när den gjorde det så hann jag inte reagera, skulle aldrig skjuta på nåt som inte står helt stilla inom skjuthåll med bredsidan till). Inte ett skott har jag avlossat mot levande mål (jo, några duvor och morkullor som flög vidare som inget hänt). Jag har glömt bort varför jag ville döda ett friskt levande djur, se det ligga och sprattla med benen och utstöta gurglande läten från en blodfylld strupe innan det ger upp och dör (som jag hört skyttar berätta) Har tänkt sälja mina vapen, men kanske får jag lust att skjuta på tavlor igen, för det är himla kul!
Sa jag att jag blivit vegetarian.....? Min macho- grottmännisko- tid är över.....

Fan Zeppo, sluta reta folk! Och håll dig borta från skogen ett tag...... Dina "skott" med kameran mot älgarna är superbra, jag förstår att du är orolig för dina vänner men skaffa dig inte mänskliga ovänner......
wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon