Jyppan
Har några påsar fröer från Impecta som skall höstsås. Jag köpte dem förra våren (2004) på en trädgårdsmässa, men det har inte blivit av att jag har sått något frö ännu. Jag är lat och orkar inte hålla på med krukor utan skulle vilja peta ner dem i rabatten och se vad som gror. Går det för sig? Något man skall tänka på?

(det är akleja, vallmo, silvernattljus m.m.)

Jyppan
Margith
Det framgår inte i vilken zon du bor och det kanske har betydelse..??
Men det här är mitt svar:
Silvernattljus vet jag ingenting om, låter vackert, men jag vet inte vad det är...
Både vallmon och aklejan kan du strö ut i rabatten nu på hösten, men vill du vara säker på resultat, så de i krukor och ställ ut dem när frosten kommit (jag gräver ner dem under snön, i januari-februari, en dag när vare sig familjemedlemmar eller grannar ser vad jag gör biggrin.gif )
Väljer du att peta ner dem i rabatten nu, är nog det enda du ska tänka på att inte ta dem för ogräs och rensa bort dem till våren
smile.gif
Jyppan
Tack för svar! Jag petar ner dem i rabatten och struntar i att rensa ogräs till våren! För det är väl inte så att fröna frodas bättre i krukor?

Jyppan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon