Full version: Bihåleinflammation
*Felix matte*
har jag och därför blev jag lite less... skulle sy ett par gardinlängder och maskinen bara tjorvade.
Då åkte vi till Symaskinen och köpte ny biggrin.gif (den gamla var väl ca 30 år gammal)

Nu har jag sytt gardinerna och att vara sjuk är inte alls så jobbigt som det var i förmiddags tongue.gif biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Felix matte @ 11-10-2005, 21:02)
Då åkte vi till Symaskinen och köpte ny biggrin.gif (den gamla var väl ca 30 år gammal)

Inte visste jag att sy hjälper mot bihåleinflammation, skall komma ihåg det nästa gång jag får det

Kanske Gossen Ruda hade behövd en symaskin igår. Undrar hur det är med honom idag?

Krya på dig

Elisabeth
*Felix matte*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-10-2005, 21:18)
Inte visste jag att sy hjälper mot bihåleinflammation, skall komma ihåg det nästa gång jag får det

Det var så kul att sy med ny maskin så jag glömde bort det onda... glömde till o med att ta medicinen ohmy.gif laugh.gif

Ruda... om du läser detta... ta fram symaskinen tongue.gif ..(skojar) wub.gif
Gossen Ruda
Jo tack, här är det faktiskt fina fisken. Jag hade ju ganska ont under helgen och måndagen var bedrövlig. Gick till slut och la mig med värkande huvud. Efter ett tag började det gå över mot migrän så jag tog en migräntablett, anervan, och en magnesyl. Strax efteråt bara värken försvann. Lite för snabbt för att det skulle vara medicineringen.

Idag har det varit helt ok, tog en treo när det kändes lite bara. Nu på kvällen börjar det kännas lite igen men bara lite. Det kanske var sista striden igår mellan immunförsvaret och dom lömska fiendebakterierna? När det inte kändes något så struntade jag att kontakta reservläkaren, jag får se hur det utvecklas.
*Felix matte*
Så bra! Håller tummarna så du slipper antibiotika wub.gif
renate
Krya på er bada två. Jag ha snuva,men bara lite. tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (renate @ 11-10-2005, 22:34)
Krya på er bada två. Jag ha snuva,men bara lite. tongue.gif

Tack! wub.gif
Gurkan
Tur att du har fått sytt dina nya gardiner nu. Så du kan snyta dig i de gamla ...

Jag kör alltid med lökkuren när det blir stopp i nosen, hackad lök i en plastpåse sen är det bara att andas (så gott det går) och gråta.

Självplågarna häller saltvatten genom näsan ... jag ställer mig tveksam.

Hur som helst : Krya på dig !!
Gillan
Det var verkligen innovativt av dig att
lura bihålerna på det viset wub.gif

Hoppas att du blev nöjd med gardinerna
och att bihålerna fortfarande håller sig på
mattan smile.gif smile.gif
Vilken symaskin köpte du? Min mormor som var sömnerska sa ju alltid : Flickor vad ni än köper så köp aldrig en Singer. Och ja tänker fortfarande på det. Det är nu så många år sedan men sätter jag mig framför symaskinen så ser jag min mormor framför mig. Så jag köpte för några år sedan en Pfaff.

F.ö. så åkte du väl inte till Symaskinen?????

Elisabeth
Gossen Ruda
Undrar hur det hade gått då om jag satt mig vid symaskinen för jag har en gammal Singer trampmaskin ärvd efter mamma. Förmodligen inköpt nån gång på 40-talet. biggrin.gif

För övrigt vaknade jag med bihålevärk idag så jag besökte läkaren och fick ut en kur Vibramycin.
pejori
då blir du snart bättre. smile.gif
krya på dej wub.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Men du vet tills nästa gång vad du kan göra om du inte får tag i doktorn på en gång! Symaskin = 1:a Hjälpen wub.gif

Även jag hoppas att du snart ska må bättre
Anki på Öland
Synd att jag inte har någon symaskin - skulle behöva lite hjälp att bli av med den här envisa förkylningen. Det tar på krafterna.
Anki
*Felix matte*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 12-10-2005, 14:31)
Vilken symaskin köpte du? Min mormor som var sömnerska sa ju alltid : Flickor vad ni än köper så köp aldrig en Singer. Och ja tänker fortfarande på det. Det är nu så många år sedan men sätter jag mig framför symaskinen så ser jag min mormor framför mig.  Så jag köpte för några år sedan en Pfaff.

F.ö. så åkte du väl inte till Symaskinen?????

Elisabeth

I 41 år har jag haft Husqvarna men igår köpte jag Pfaff... det var ett impulsköp som jag hoppas slippa ångra. Här fanns ingen annan affär som sålde symaskiner (såvitt jag vet) och jag var förb.. på min som slutade funka.. jag orkar inte med prylar som tjorvar och var tvungen att snabbt få ny.. Sån är jag.rolleyes.gif

Så här ser den ut. smile.gif

Blev jag frisk då?... Nej!... har fortfarande feber och skitont men det är onekligen lättare att uthärda då jag vet att på köksbordet står en sprillans ny symaskin. tongue.gif
Den ser bra ut och jag tror inte att du ångrar dig. Jag har min nu sedan ca 10 år och fungerar bra. Och min mormors gamla trampsymaskin fungerar också fortfarande och så klart en Pfaff.

Visst är det roligt att sy, jag kan tyvärr inte längre sitta vid symaskinen nån längre tid.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon