Kakaduan
Köpte kejsarkrona på villamässan i Älvsjö i förra veckan. Har försökt med dessa två gånger tidigare, men där jag försökte första gången kommer bara en liten grön stängel upp och på plats nummer två hände absolut ingenting!

Nu provar jag igen. Vet inte vad jag gör för fel alls, men funkar det inte nu får jag väl ge upp min dröm om dessa illaluktande skönheter!

Kakaduan
Kajsa
Gräv ner lökarna ganska djupt 20-25 cm och lägg en näve benmjöl i gropen, har du tung jord lägg grus i botten och ställ dom på det. Lökarna kan blomstrejka vissa år men brukar komma igen. Har en grupp vid min trappa, ganska varmt läge i öster. Eftersom jag har en pion framför har jag aldrig grävt upp och delat lökarna under 20 år. Har kalkat jorden runt ibland, vår eller höst, dom ska gilla det.
Ophelia
Mina föräldrar har kejsarkrona. De växer och delar sig. Blir en hel del. De står i lerjord. Inte en chans att de skulle dö.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon