Full version: tips på bra bok
jendah
Någon som vill tipsa mig om en riktigt bra men inte alltför avancerad bok om krukväxter?
Gärna med beskrivning av skötsel för de vanligaste krukväxterna...
(Tänkte ge bort i present... min är på Holländska, så jag kan tyvärr inte köpa just den... även om jag gillar den) smile.gif
Lady Hamilton
IPC blomlexikon :Den kompletta handboken för 259 krukväxter och balkongväxter : bladväxter och blommande

Den tycker jag är riktigt bra.

ISBN 9171283803 (Kostar kring 150:-)
Therese.3z
Lena Månssons bok "Krukväxter - Över 500 växter för vackra fönster" är ännu bättre.

Ges ut av ICA bokförlag, ISBN: 91-534-1688-0.

(Jag har även IPC's bok, men Lena Månssons är mycket bättre.)
Lady Hamilton
CITAT (Therese.3z @ 13-10-2005, 14:58)
Lena Månssons bok "Krukväxter - Över 500 växter för vackra fönster" är ännu bättre.

Ges ut av ICA bokförlag, ISBN: 91-534-1688-0.

(Jag har även IPC's bok, men Lena Månssons är mycket bättre.)

ohmy.gif Och jag tycker att blomlexikonet är bättre. Det finns så mycket i den boken som inte finns i Krukväxter. Jämför bara skötselråden o sjukdomar?
jendah
Tack för tipsen smile.gif
Ska titta på båda två!
Sulawesii
IPC´s tycker jag också är bra.
Carex
Ica förlags serie om krukväxter på tjugofyra tunna böcker som behandlar olika teman, ex. gröna växter, orkidéer, blommande växter. Den har jag många gånger haft nytta av, lite gammal, men fungerar ändå.
ICA förlag AB skulle det visst vara. Allt om krukväxter heter serien
Powerowic
någon som vet var man kan få tag på botanica "rosor" från könemann
jendah
Har beställt IPC´s, verkar passa bättre till personen som ska få den...
(Till mig själv skulle jag, baserat på beskrivningarna, valt Lena Månssons bok smile.gif )
Tack för tipsen! smile.gif
Rossi
CITAT (Powerowic @ 14-10-2005, 11:35)
någon som vet var man kan få tag på botanica "rosor" från könemann

Finns inte den i vanliga bokhandlar? Vi har köpt vår i bokhandeln för inte alltför länge sedan.

Annars kan du säkert hitta den på någon internetbokhandel - såvida den inte är slut på förlaget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon