adrian
Nu på söndag kl: 12 - 16 så bjuder jag alla som vill på köttätande växt Té.. smile.gif

Och jag behöver bli av med en hel del Sarracenia och Dionaea (olika arter och varianter) så de vräks ut till skambud.

Jag går back på detta men många blir nog glada... tongue.gif
Blomstertanten
Jag är jätteglad ! biggrin.gif laugh.gif

Bara synd att plånboken just nu inte är ett dugg glad !
Hur tunn och mager som helst ! sleep.gif

Du kanske går med på byte ? Några hoyor mot något brutalt tongue.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Om du kommer iförd din "blåa klänning" kan han nog inte motstå det erbjudandet!
Blomstertanten
CITAT (Hamilton @ 14-10-2005, 10:44)
laugh.gif Om du kommer iförd din "blåa klänning" kan han nog inte motstå det erbjudandet!

I den här kylan ???? unsure.gif

Hjälper Adrians te mot förkylningar ? tongue.gif
adrian
CITAT (Blomstertanten @ 14-10-2005, 10:58)
CITAT (Hamilton @ 14-10-2005, 10:44)

I den här kylan ???? unsure.gif

Hjälper Adrians te mot förkylningar ? tongue.gif

Det bästa som finns lär det vara, enligt gammal naturmedicin konst:

Motverkar:
* mag och halsproblem
* torrhosta
* aptitlöshet
* magsår
* förhindrar bakteritillväxt
Det blir ifrån typ 10:- (för en del plantor).
Så släng på dig den BLÅ och kom ner så ska den Afrikanska häxbrygden kurera dig....biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (adrian @ 14-10-2005, 11:34)

Motverkar:
* mag och halsproblem
* torrhosta
* aptitlöshet
* magsår

ohmy.gif Om jag vetat om det tidigare så hade du fått "slängt" ner lite Te när du skickade 5-6 påsar Torv till mig för några veckor sedan. smile.gif
adrian
CITAT (Hamilton @ 14-10-2005, 13:11)
CITAT (adrian @ 14-10-2005, 11:34)

Motverkar:
* mag och halsproblem
* torrhosta
* aptitlöshet
* magsår

ohmy.gif Om jag vetat om det tidigare så hade du fått "slängt" ner lite Te när du skickade 5-6 påsar Torv till mig för några veckor sedan. smile.gif

Jag hade kanske inte skrivit ut detta om Téet, jag missar en del när jag gör allt själv.. wacko.gif smile.gif
Men jag kommer till Stockholm på
TRÄDGÅRDSMÄSSAN 2006
nästa år så då kan du få prova detta..smile.gif
Lady Hamilton
CITAT (adrian @ 14-10-2005, 13:47)
TRÄDGÅRDSMÄSSAN 2006

smile.gif Självklart kommer jag att åka dit! Var ju där i fjol tongue.gif
(Hinner nog "skrapa ihop ett gäng" tills dess.)
yenny
CITAT (Hamilton @ 15-10-2005, 11:32)
CITAT (adrian @ 14-10-2005, 13:47)
TRÄDGÅRDSMÄSSAN 2006

smile.gif Självklart kommer jag att åka dit! Var ju där i fjol tongue.gif
(Hinner nog "skrapa ihop ett gäng" tills dess.)

Dit ska jag med biggrin.gif hoppas jag, blev sjuk i år så jag missade den.. buhu.. sad.gif
adrian
Ja nästa år kanske vi kan hitta på nåt kul tillsammans.. rolleyes.gif

Det blir nog lite lättare nästa gång för då kanske jag är lite mer förberedd på alla miljoner nyfikna med alla frågor... laugh.gif

Jag tappade rösten och blev helt utsliten efter denna mässa.. tongue.gif

Sen hade vi ju 0 grader i bilen förstås.. blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif biggrin.gif
lilla mamma
Hur lyckas man med det, ac med fnatt eller?
adrian
Näe AC behövdes inte.. tongue.gif biggrin.gif laugh.gif

Vi sov ju i Bagageluckan på kombin och det var 0.4 grader på nätterna, vi hade istappar i bilen på morgonen.

Vi sov på parkeingen utanför mässhallen (så brukar vi bo om vi inte sover i släpvagnen med växterna. rolleyes.gif
Lady Hamilton
CITAT (adrian @ 15-10-2005, 20:11)
Ja nästa år kanske vi kan hitta på nåt kul tillsammans.. rolleyes.gif

Det blir nog lite lättare nästa gång för då kanske jag är lite mer förberedd på alla miljoner nyfikna med alla frågor... laugh.gif

laugh.gif Ja du måste ha haft det mest poppuläraste montern!!
Vet inte hur många jag var tvungen att "meja ner" bara för att få en "skymt" av er..................
Till slut kom jag fram wub.gif Och då fanns inte den växt kvar framme, som jag tänkt köpa............ Så det blev "bara" lite torv.........Ville inte besvära å fråga om "den" fanns på någon av era vagnar.............
Kärringarna var som tokiga!!!
adrian
Det e bara att skrika:

JAG E ODLARE!!!!

Så går du före alla andra..smile.gif.

Maila eller ring innan nästa mässa så ställer jag undan det du vill ha..smile.gif.
lilla mamma
Hörrö, dags att inse att du måste köpa husvagn- sova i släpkärra och i bilen ohmy.gif

Vilken syn, blev du av med ngt idag?
adrian
Jodå, det var en del som fick vänta utanför innan de kunde klämma sig in..smile.gif.
Så nu blev jag av med en hel del men det finns massor kvar, så jag tänkte ha dessa låga priser nu på tisdag med.

Priserna är UNDER mina inköpspriser så passa på nu om det är någon som vill prova dessa växter..smile.gif

Är det någon från Örebro som vill ha ett terrarium sen så kommer vi att ordna en terrariumbyggarkurs via studiefrämjandet och då får ALLA som vill vara med och bygga sitt eget till självkostnadspris!!!

Då slipper man betala kanske 1500:- och komma ner till kanske 500:- för ett nytt (egetbyggt) regnskogsterrarium...smile.gif.

Jag hittade en kille som KAN detta och bad han ordna det här så i december (tror jag) så blir det av.

Sen när ni alla kan detta så behöver man inte längre betala en massa pengar för "märkes terrarium" i butikerna...biggrin.gif
Blomstertanten
Vilken tid har du öppet på tisdag då Adrian ???? unsure.gif

Kunde ju inte komma i söndags sleep.gif , men kanske på tisdag !
Beroende på när du har öppet förstås !

Sen gäller det bara att ordna pengar i massor ! laugh.gif
adrian
Jag är där mellan 16-19 och passa pånu..smile.gif.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon