Full version: Förbenade paprikor!
Lilla snigel
Tidigt tidigt i våras satte jag paprikafrön i en blomlåda som nu har stått ute hela sommaren. Det har blivit en hel del frukt men de är fortfarande gröna.
I förrgår tog jag in dem så de inte skulle frysa ihjäl men det gillade dom inte. Paprikorna har börjat trilla av och några som fortfarande sitter kvar har börjat ruttna.
Vad har jag nu gjort för fel? sad.gif
arnek
jag tror att du har chockat dem - det är ju mycket varmare inne/A
rosita
Jag tog också in mina, men i förrådet där det är lite svalare (ca 17 grader). Jag vande dem vid inomhusklimatet först genom att ta in dem på natten och ha dem ute på dagen. Alla paprikor var gröna, men nu har jag skördat den första röda! laugh.gif Men det var en lång väntan, den som nu var röd satt grön på kvisten i säkert 8 veckor innan den började ändra färg och efter ytterligare 2 veckor var den helröd! wub.gif
Men jag har svårt för att tro att paprikorna ruttnar av att man plötsligt tar in dem i rumstemperatur. Kan de ha börjat ruttna av någon anledning innan du tog in dem? Att de faller av, kan jag däremot tänka mig. Tråkigt för dig! Men låt plantan stå, så håller vi tummarna för att du får någon paprika i alla fall! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon