Titta bara vad som hänt med vår fina silverpil!! Hoppas att den går att rädda med stöttor.
Blåser det så här mycket i hela landet eller?
OJ
Näe, inte här i alla fall:)
Fast här skiner solen för första
gången den här veckan ( trots att
de lovat det mosatta). Så mig
kan du absolut inte lita på
Solen har skinit här också både idag och igår men det blåser ändå.
Inga från Närke
15-10-2005, 12:06
Här blåser det nästan inget alls. Solen står högt på himlen. Det är +10 grader, men då har solen just lämnat den sidan.
Vi ska gå ut och klippa vinbärsbuskarna nu på eftermiddagen gubben och jag.
pisanggoreng
15-10-2005, 12:22
Här blåser det knappt alls heller.
Här blåser det också, men inte så mycket så träden riskerar att lägga sig

Men tillräckligt för att gammelkatten som brukar ligga på trappräcket utanför dörren och sola, skulle blåsa ner i backen. Nu går det en mycket förnärmad gammelkatta och surar inne, ut vägrar hon att gå nåt mer idag.
Lady Hamilton
15-10-2005, 12:51

Här blåser det också någonting oerhört. Det är många träd som har blåst om kull de senaste dagarna.

Men nog tror jag att det är "värst" idag.
Vi var ute och försökte stötta upp trädet nu men det är alldeles för stort och tungt. Vad gör man....är det bara att såga ner det? *bööööööl*
Fialotta
15-10-2005, 14:01
Här blåser det oxå rätt rejält...men inget träd har ännu börjat luta i alla fall.
wolkenkrabber
15-10-2005, 14:22
här stängde visst någon bro av, sen har tydligen en hästfinka & en bil blåst omkull, och släktingarna var utan ström i morse. och jag som inte tyckte att det blåste så farligt
netaave
15-10-2005, 14:27
Pilen är ganska seg så den klarar sig nog.
Här blåser det men är också soligt och fint.
Bara litet blåst här. Sol och värme fortfarande. Jättefin höstdag här i Västerås idag!
ninnisky
15-10-2005, 15:08
Inte blåser det på Hisingen inte! Här är klarblå himmel och +11 grader, lugnt och fridfullt.
Lika fint och skönt som tidigare i veckan men bara lite kallare!
Har precis tagit ner två stora cypresser - som uppnått pensionssåldern!
labarradepan
15-10-2005, 15:38
I eskilstuna blåser det inte så farligt.. men det är lite blåst i alla fall
Jagular
15-10-2005, 15:48
Här har endel träd blåst omkull , på parkeringen utanför oss så har ett halvt träd rasat, dock verkar inga bilar ha skadats.
Sambons syster som bor en mil härifrån var strömlösa i morse
pisanggoreng
15-10-2005, 16:39
Edit: blev fel.
Här i sv Skåne har det börjat blåsa lite, men några sekundmeter bara, inga nedblåsta träd såvitt jag kan se. Vi har en aning kallare än igår, men det är ju snart mitten på oktober, man får vara tacksam för den brittsommar man har haft. Den har varit enastående tycker jag. Kaprifolen blommar igen och den nerklippta klematisen skjuter nya skott.
Här i Sundsvall har det blåst igår o idag, men det har varit soligt och fint höstväder inte blåst kallt och inte mycket, jag har varit ute hela dagen och
donat lite inför vintern, det är ju ett fantastiskt fint väder vi haft, men visst har det blivit lite svalare, men inte alls så stor förändring av vädret som de hotat oss med de senaste dagarna, inte här i alla fall.
Lena zon 4
Inga från Närke
15-10-2005, 18:44
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-10-2005, 14:22)
Vi var ute och försökte stötta upp trädet nu men det är alldeles för stort och tungt. Vad gör man....är det bara att såga ner det? *bööööööl*

Såga inte ner det utan försök dra det rätt med kanske bilen och ett rep eller kedja, stötta upp det med någon stör eller bräda och bind fast trädet där.
Se till att du trampar till runt roten så det står stadigt. Så får du avvakta till våren och se eller när det lugnat ner sig med blåsten.
Jo, nog har det blåst idag! Här har det blåst av en tall och en annan lutar rejält. Det är inga små tallar heller, återkommer med bilder i morgon.
Vi var inte hemma när det hände men tidigare idag knakade det fruktansvärt i dem.
*Felix matte*
16-10-2005, 07:24
Här har blåst förskräckligt i ett par dygn men idag är det lugnt.
-3 inatt och fortfarande +2,1
Lady Hamilton
16-10-2005, 07:33
Här har det också lugnat ner sig -2 i natt och nu är det +1,1 och vindstilla.
Tallen som gått av hade två stammar högre upp. Tallen bredvid lutar illa.

Vi räknade åldern på den, 55 år.
wolkenkrabber
16-10-2005, 17:44
samma sak såg jag hade hänt med en poppel när jag cyklade runt stan idag. den låg över cykelvägen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.