Under två år har jag använt mig av de två eller tre hyllors växthusen som sålts för lite drygt en 100 lapp eller 1½ - det är jättebra att dra upp frön till plantor i, speciellt innomhus. Har även haft dem ute men "husen" är ju så små att jag inte tyckt att de har någon funktion, men som sagt min åsikt.

I år köpte jag ett något större mobilt växthus på Jula för strax under 400 kronor. Detta hade en helt annorlunda plast och vi ska inte tala om hur svårt det var att montera ihop !
Trots att jag placerade "huset" på en väldigt skyddad plats blåste det snart sönder, givetvis var jag där och lagade med transparant tape, även den blåste sönder. Om det ändå räckt med att plasten var skör, trots att jag hade öppet, vattnade utefter väggarna och gjorde vad jag kunde utan att sätta upp solskydd så var köpet en flopp - alla tomatplantor brändes sönder och skörden var minimal.

Nu får vi hoppas att husse blir frisk så att han kan bygga ett lite mer fast växthus i vår skyddade vinkel av växthusplast (har jag rätt då jag inbillar mig att den tvåskiktiga plasten skyddar plantorna mot att bränna sönder ?)

ingrid