LadyAdina
Nu går jag här och myser så det riktigt strålar ur ögonen! tongue.gif

Efter att min passiflora (helt vanliga caerulea) rasat i golvet (gissa vem som var skyldig till det? Kunde väl aldrig vara katten... wacko.gif ) och den stora, svällande knopp som skulle ha slagit ut vilken dag som helst, helt enkelt gulnade och föll av, så kände jag mig lite deppig en stund. Men de två mindre knopparna överlevde fallet och gissa min lycka när den ena av dem nu har slagit ut! biggrin.gif wub.gif tongue.gif Den andra är på god väg och nu har det också hunnit bildas flera nya knoppar.

Den allra första blomman på min allra första passiflora... Kan det bli bättre? tongue.gif
peppci
Härligt. Skönt att inte alla knopparna gick åt skogen i raset.
Swingtime
Härligt med Passionsblommor
Här är första blomman på min Constance Elliott
Storåtjejen
Oj oj vad tjusig! wub.gif wub.gif

Det är möjligen inte så att du skulle kunna nypa ett "litet" skott? Skulle jättegärna vilja ha wub.gif

Tror jag har några fröer kvar av några olika om det skulle passa isf tongue.gif
LadyAdina
Vilken underbar! *vill också ha* wub.gif wub.gif tongue.gif
Maria i Helsingborg
Häftiga blommor & härlig känsla, grattis! smile.gif
Pia mitt i Skåne
Tjusig...
Sådan står numera på önskelistan...

En liten påminnelse bara. Om ni vill skicka sticklingar, speciellt av sådana med mycket vätska i, så är det inte läge nu när det fryser om nätterna. Tog förra hösten emot en frusen och kladdig klump av hibiscussticklingar. Väl invirad och med en våt serviett om foten, allt var stockfruset, det var bara till att slänga. Det hade 'bara' varit lite nattfrost, men ligger paketet utomhus hela natten hinner det frysa...
Bättre att vänta tills det blir mildare eller till våren, då är det ändå mycket lättare att få sticklingarna att ta sig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon