Full version: HATAR bladglans
Alexander-VG-zon3
hej

köpte en Hoya australis i går jag var bara tvungen att köpa den men den är dränkt i bladglans tror där även hade kommit under bladet

synd att dom gör så
maimiti
Bladglans gör ju växten mer attraktiv och lättsåld, dessutom ger det ett visst (men begränsat) skydd mot bladlöss. Det är säkert därför de sprutar på som de gör. De vill ju sälja och många köper ju hem bladglans själva och sprutar på.
Alexander-VG-zon3
fast det är ju inte bra för växten för det täpper till
sen så tycker jag det är fult för det fstar en massa damm på det även måga växter dör ju av det
maimiti
CITAT (flaxss @ 16-10-2005, 13:28)
fast det är ju inte bra för växten för det täpper till
sen så tycker jag det är fult för det fstar en massa damm på det även måga växter dör ju av det

Och det är väl det som är vitsen (sett ur handlarens vinkel alltså). Att vi ska köpa växter som fort ska dö så att vi kan köpa nya igen?

Det går att få bort en hel del med att duscha växten och tvätta bladen med såpvatten. Om man sen inte fyller på så försvinner det ganska fort.
Alexander-VG-zon3
men då klagar man ju hos den man köpt den av så det är ju inte smart
och då borde man inte sälja det om dom dör till privatpersoner
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon