Full version: vem har planterat
vitsippa2
undrade just vem som har planterat de vita små krokusarna vid min ytterdörr? kom på när jag tänkte efter att det var jag tongue.gif
jag strödde bara ut lite jord vid dörren-lite på sidan om, så kom de helt utan ansträgning upp nu till våren! annat är det att gå och vänta på sådant jag vet att jag planterat. wink.gif ha en glad påsk
mynta
Ha-ha! DET fenomenet är jag mycket bekant med... biggrin.gif wink.gif biggrin.gif I år så stirrade jag med facination på ngn grupp underlig bladpar som stack upp vid pionerna. Hade ingen aaaaaning om vad det var för ngt & hur de kommit dit! Nu är de identifierade,(bredbladig pärlhyacint) men hur kom de dit??? Minns inte att jag har köpt dylikt... huh.gif laugh.gif Fast å andra sidan så hittade jag ett jättepack prydnadslök, nu i veckan, när jag städade altanen! Å de levde!!! Vi får väl se vad de tycker om den halvårsförsenade planteringen. Fast jag minns inte att jag hade glömt att stoppa ned den i höstas! Höstlökseuforbi är inte att leka med. wacko.gif laugh.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon