Full version: Luktärter.
lisen
Undrar när jag kan börja förkultivera luktärtor? Jag kommer inte kunna plantera ut dem förän i mitten av juni. Är det för tidigt att börja nu?
Gunvor Nilsson
Hej lisen! Vänta till tidigast mitten maj om du inte skall sätta ut dom förrän i mitten av juni! Annars får du problem med slingriga plantor. Glöm inte att toppa ovanför andra bladparet så att de grenar sej! Lycka till! smile.gif
Inger GMT
Jag brukar så mina luktärter i slutet av april. När dom kommit upp får dom stå i växthuset tills risken för nattfrost är över.
Hälsningar Inger
Novisen vid jorden
Jag tänkte nog försöka med luktärter tidigt i år, sista veckan i april.
Har inget växthus, men tänkte ta in dem på natten i garaget efter att jag fått upp dem och kan ta ut dem. Det är en chansning. Några frön tänkte jag putta ner i en kruka som står vid en södervägg i lä, men det gör jag nog i mitten av maj.
Bara för att kolla hur det går! Luktärter tänker jag ha många av i år.
/Lena
lisen
Tack för råden wub.gif . Jag tar fasta på Gunvors råd eftersom jag varken har garage eller växthus. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon