Full version: Amerikanska blåbär
Victoria
Ja, så var den frågan kort och gott. Ska blåbären stå i sol eller skugga. Jag har fått för mig att försäljaren sa mycket sol, min man tror på skugga som "vanliga" blåbär. Hur är det?
Laser
biggrin.gif Hej! jag har haft tre olika sorters amerikanska blåbär i 6-7 år i full sol. Dom har i år gett 5-6 liter som är frysta, förutom dom som åts upp omgående. Den största busken är c:a 1,5 meter hög.
Ophelia
Går bra i sol eller halvskugga smile.gif
marigt
Har inte haft min två buskar mer än ett par år, vet inte hur jag ska göra med dem nu. när jag flyttar.
Ska jag ta med dem, hur mår de då? tar det lång tid att återhämta sig för dem? och i så fall när flyttar man blåbär?
eller ska jag köpa nya??
Ophelia
CITAT (marigt @ 31-10-2005, 10:25)
Har inte haft min två buskar mer än ett par år, vet inte hur jag ska göra med dem nu. när jag flyttar.
Ska jag ta med dem, hur mår de då? tar det lång tid att återhämta sig för dem? och i så fall när flyttar man blåbär?
eller ska jag köpa nya??

När ska du flytta och var bor du?
marigt
Just nu bor jag i lägenhet och den ska jag lämna i jan. men jag har en kolonilott som jag inte behöver lämna alls, där växer mina blåbär.
Kruxet är jag flyttar till hus ut på landet, risken är att jag inte hinner med både trädgården där och min koloni. det ska ju vara ett nöje inte ett jobbigt tvång att hålla på.
Fast jag vill egentligen behålla min koloni också rolleyes.gif
bor i Örebro
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon