Halloj, jag funderar att gå och titta på den med min son. Den är från 11 år och min son är 9 år (med förälder får man gå ändå). Tror ni det funkar för en 9-åring? Mkt våld? Hoppas att någon har sett och kan svara snart
katjoh
17-10-2005, 20:41
Hej Jag har sett Zozo. Lite skrämmande är det allt i början av filmen när de visar hur staden bombas och hans föräldrar dör och han och hans bror blir jagade av soldater och han kommer bort från sin bror. Det är ganska realistiska scener. Därefter är det inget som jag tycker en 9-åring är för liten att kunna ta till sig.
Helen B
17-10-2005, 21:59
Tack, då vet jag. Jag får se den senare istället. Det kanske får bli "Percy...magiska skor" istället Vi får se Zozo när han är lite större.
Snöflinga
17-10-2005, 22:44
Har sett den och tyckte väldigt mycket om den
Filmen borde visas för alla högstadie elever, tror den skulle skapa en större förståelse för alla invandrarbarn och deras upplevelser..........
lena:-)
18-10-2005, 18:09
Min vän Percy, Buffalo Bill och jag var en varm film med lagom tempo. Passar utmärkt för en 9 åring, och för 9 åringen föräldrar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.