Full version: Jordgubbe/smultron
dragonbeauty
Nu behöver jag er hjälp!
Har i kruka på balkongen dels jordgubbe-och smultron som jag nu ska ta in för vinterförvaring, och även en ros av sorten new dawn (första året)

Ska jag klippa ner? Kan jag förvara dem lite svalt o medelljust i förrådet?
Vattning?
Hjälp!! wub.gif
KURT
Vad är det för temperatur i förådet i vinter? Håller det några plusgrader så är det OK. Är det närmare 20 plusgrader så är det bättre att isolera krukorna på balkongen, eller ännu hellre gräva ner dem om det är möjligt.
dragonbeauty
Eftersom jag bor i zon 6-7 så tror jag att det blir för kallt att övervintra ute även om jag provar isolera tyvärr...
Lady Hamilton
Om du har en sandhög (eller sandlåda) som du kan gräva ner dem i kommer de att klara vintern. Bara du sedan täcker det hela med pressening eller något annat så att det inte blir för blött. Skotta sedan upp MYCKET snö över, snö har en mycket bra isolerings förmåga. Ofta är det faktiskt inte kylan som "dödar" växterna utan det är fukten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon