Full version: Min vita orkidé
Maggan H
Visst är den fin?
Annelie32
åhhhhhhhh herrejösses så vacker blomma
vilken stolthet smile.gif

blir fruktansvärt avis då jag alltid lyckas med att döda orkideer
Linda_A
CITAT (Margareta Hansson @ 18-10-2005, 20:44)
Visst är den fin?

vad vacker! Nu kommer min mamma att bli avundsjuk.

Hon är dock glad över att sin första har blommat för andra gången. Inte lika vacker som din men vacker nog.

Storåtjejen
CITAT (Linda_A @ 18-10-2005, 20:02)
Hon är dock glad över att sin första har blommat för andra gången. Inte lika vacker som din men vacker nog.

Den var väldigt vacker din mammas orkidé. Inte behöver hon bli avis. Själv väntar jag bara på att min fjärilsorkidé ska orka upp med någon stängel. Den har vilat väldigt länge nu. Fick komma till ett ljusare fönster, så går jag här och tittar var dag och längtar... wub.gif wub.gif
Linda_A
CITAT (Storåtjejen @ 18-10-2005, 21:54)
Den var väldigt vacker din mammas orkidé. Inte behöver hon bli avis. Själv väntar jag bara på att min fjärilsorkidé ska orka upp med någon stängel. Den har vilat väldigt länge nu. Fick komma till ett ljusare fönster, så går jag här och tittar var dag och längtar... wub.gif wub.gif

nu blev hon glad. wub.gif Visade tråden för henne.

Är det en fjärliorkidé som min mamma har? Vet inget alls om dem. wub.gif
Storåtjejen
Jag kan inte så mycket om orkidéer, men jag tror inte det är en fjärilsorkidé. Den ser inte ut som min i blomman. Kan tyvärr inte visa bild nu av förklarliga skäl sad.gif men den (min alltså) är av släktet Burrageara.
Christina i Taxinge~
CITAT (Margareta Hansson @ 18-10-2005, 19:44)
Visst är den fin?

Den var nåt alldeles grymt vacker!!! wub.gif

Ååå, så stolt jag skulle vara om den var min... sleep.gif smile.gif
*säger jag och tittar på mina ynkliga orkidéstumpar på fönsterbrädan - suck*
wolkenkrabber
jag är GRYMT avis! den där plantan är stor och kraftig, och blommorna helt otroliga!

dela med dig dina hemligheter!
*Felix matte*
Visst är den fin?

Nä nu tror jag bestämt att jag måste införskaffa en orkidé... Jesses sååå vacker din är wub.gif
liv
Visst är den fin?

Snälla
Berätta precis hur du gör för att lyckas så där .
Mina blommar inte ens om . sad.gif

Jag blir så avis så nu är jag nästan grön

Jag borde haft gröna fingrar istället.......... wub.gif
Men så otroligt vackert ,det måste vara en njutning för ögat att titta på .
Ta en extra tittt för mig med......
Carex
Måste helt instämma, den är underbar, bedårande, storslagen, vacker, och fullständigt underbar!
En av mina blomstrejkare står på den inglasade balkongen nu och därmed hoppas jag kunna skrämma den till blomning (mohaha!;))
Läste i en rolig bok en gång om en man som bar upp tomma krukor i sin lägenhet och ställde menande bredvid växterna om de inte grönskade, kanske ska prova samma metod;)
Rossi
Mycket, mycket vacker! Den ska du definitivt vara stolt över! Grattis!
peppci
Hjälp vad snygg. wub.gif Hur gör du? Kul du delade med dig av denna underbara blomma.
titti49zon6
Underbart vacker
Vill veta hur du gör, mina har bara blad och blommar inte om- har haft dom i några år och väntar otåligt att dom skall blomma annars åker om ut sad.gif
kristerh
CITAT (titti49 @ 19-10-2005, 13:31)
Underbart vacker
Vill veta hur du gör, mina har bara blad och blommar inte om- har haft dom i några år och väntar otåligt att dom skall blomma annars åker om ut sad.gif

har du testat med att byta fönster till dem wink.gif ibland kan en liten förändring
sätta igång dem.
krister
titti49zon6
..det har jag inte, men skall ordna det nu på en gång
Tack för tipset
Annlo
Underbar!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Så kraftiga o fina blad också! smile.gif

Har du haft den länge?
Maggan H
Ja, nu gör jag ju inte så mycket med den, faktiskt...Den var kraftig i bladverket när jag köpte den för 2 år sedan, men den har bara fortsatt att växa o växa. Den fick det första året orkidénäring då o då och blötlagda rötter ca 30 minuter varje vecka, men sista året har den stått i ett annat fönster så jag har glömt den långa perioder... Det kom nya stänglar nästan så fort blommorna trillat av och eftersom jag bara klippte ner de gamla stänglarna 2 'ögon' har det brutit fram sidostänglar på dom. Jag har två andra varav en har en stängel i gult och en nästan vissen, så det är nog lite av ett lotteri. Den vita har stått på norrsidan hela tiden, och har blommat nästintill oavbrutet. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon