*Felix matte*
Lite jobbigt var det men vi får väl se hur det
artar sig framöver. smile.gif
Kände mig liiite gammal också på köpet... de andra är 10-20 år äldre rolleyes.gif sad.gif tongue.gif

Någon här som går på Qi gong?
liv
rolleyes.gif Jag har gått på det ett par terminer för några år sedan .
Kändes bra för mig . Utövar det till hemmabruk tillsammans med min dagliga yoga .

Men varför känner du dig gammal , när de andra är 10 20 år äldre . Borde du inte känna dig yngre ?????.

Men lugn bara lugn , När du har Qi gongat ett tag har du satt fart på flödet och enrgierna så du känner dig som en ungdom. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Jag har gått genom jobb (region skåne) och tyckte det var väldigt skönt och meditativt. Det ger bra kroppskännedom och lugn smile.gif

Lycka till!
*Felix matte*
Varför jag kände mig gammal?... jo jag sa också till ledaren att jag inte gillade att det stod Senior Qi gong på papprena... för jag känner mig inte som någon senior...och förresten... hur och vad är man då?

Det kanske känns bättre om några veckor... idag blev jag bara sjuk av det... svår värk i hela kroppen. sad.gif
Avslappningsbandet gick i 120 knutar... tyckte jag wacko.gif
Är van vid att det tar tid att slappna av och det ska inte ruschas. unsure.gif
LadyG
Det kan ta upp till två månader för kroppen att fatta att du tränar, fast det där är fasligt individuellt också. Endel människor har anpassat sig efter ett par veckor redan.

Hoppas du fortsätter och att du trivs! smile.gif
*Felix matte*
Javisst kommer jag att fortsätta smile.gif tränar ju också hemma varje dag.. om jag inte är sjuk.
liv
ohmy.gif Jag undrer med , när betraktar man en människa som senior .??
Är det efter en viss ålder eller är det efter beteende .
En 80 åring kan ju vara käck och alert ,medan en 20 åring kan vara som en 80 åring .

Ang. värken efter Qi gongen . Det är vanligt , det blir bättre och bättre efter hand . Du kan ju ta det lite försiktigt i början ..
Hm kanske lite seniorlugnt ialla fall.

I slutet av terminen är du som en ungdom igen rolleyes.gif rolleyes.gif

Ta`t lugnt
*Felix matte*
CITAT (liv @ 18-10-2005, 23:05)
ohmy.gif Jag undrer med , när betraktar man en människa som senior .??
Är det efter en viss ålder eller är det efter beteende .
En 80 åring kan ju vara käck och alert ,medan en 20 åring kan vara som en 80 åring .

Ang. värken efter Qi gongen . Det är vanligt , det blir bättre och bättre efter hand . Du kan ju ta det lite försiktigt i början ..
Hm kanske lite seniorlugnt ialla fall.

I slutet av terminen är du som en ungdom igen rolleyes.gif rolleyes.gif

Ta`t lugnt

biggrin.gif
Jejja
Jag går på tai chi och då gör vi en del qi gong-rörelser i början av lektionen.
mamamaggan
Har också börjat på QiGong men tyvärr bara lyckats vara med på en lektion p g a sjukdom. Kan inte göra alla rörelser men det kändes helt underbart efteråt. Lektionen tog 30 minuter och sedan hade vi avslappning i 15 minuter.
Hoppas att jag känner mig så fräsch i morgon att jag kan gå igen.
*Grodan*
Jag gick två terminer genom jobbet men för mig var det inte bra. Kände verkligen av "energierna" och jag vet inte vad de gjorde med mig men jag blev på ett fruktansvärt humör och fick mindre vredesutbrott efter varje gång. En otroligt konstig känsla!
För nästan alla, utom mig, verkar QiGong dock vara en väg till stort välbefinnande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon