|
AndreasBlomquist
18-10-2005, 21:42
Bob Dylan kommer jag träffa ikväll. Han och hans följeslag kommer till vårt hotell och ni kan tro att det görs skillnad på folk och folk.
Den "vanliga" nattpersonalen är lediga med betalning och istället så kamperar jag inatt med vår hotelchef och front desk manager... *ick*
Det är samma visa varje gång det kommer någon "stor" kändis hit...
wolkenkrabber
18-10-2005, 21:45
o vad sjutton har bob dyland att göra i kil? är inte det en isolerad by?
Maria i Helsingborg
18-10-2005, 21:48
CITAT (AndreasBlomquist @ 18-10-2005, 22:42) Bob Dylan kommer jag träffa ikväll. Han och hans följeslag kommer till vårt hotell och ni kan tro att det görs skillnad på folk och folk.
Den "vanliga" nattpersonalen är lediga med betalning och istället så kamperar jag inatt med vår hotelchef och front desk manager... *ick*
Det är samma visa varje gång det kommer någon "stor" kändis hit... Åh, vad jag önskade att min man var i Kil ......för hans skull.......han har följt BD på TV:n nu ett tag.
*Felix matte*
18-10-2005, 21:54
och varje gång jag hör eller läser om hur sk kändisar tassas på tå för så suckar jag bara
AndreasBlomquist
18-10-2005, 22:04
Ja, nu jobbar ju inte jag i Kil utan i en stad ett par mil bort... Skulle bli väldigt förvånad om han dök upp i vår lilla "isolerade" by... Hehe
Vad han gör här är att den 20:e så ska han uppträda i Löfbergs Lila Arena som nog är mer känt som underbara Färjestad BK's hemmaplan!
JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTEEEEEEEEAVIS!!!! Ta väl hand om en av världens bästa artister nu! Mvh Fenja
mamamaggan
19-10-2005, 02:24
Att få " träffa" Mr Zimmerman " in person". SUCK! Är inte ett dugg avis! Rapport hur det var vill vi ha!
AndreasBlomquist
19-10-2005, 03:56
Nu kom herr Dylan för ungefär 1 timme sedan. Vi såg honom knappt när han gick in på hotellet då hans manager hämtade ut nycklarna till alla i sällskapet, totalt 2 bussar. Lite tråkigt då! Gissa hur förvånade vi blev när han trekvart senare kom nedsläntrandes till lobbyn i en munkjacka och shorts! Han var väldigt pratglad och frågade ifall det fanns några sevärdheter eller annat kul att göra i Karlstad. Han sa att han längtade till frukosten för skandinaviska hotell hade oftast väldigt bra frukost. Han förfärades också över det faktum att vi hade bacon och andra varma saker på frukostbuffén och påpekade att svenskarna skulle snart bli lika feta som amerikanarna om de åt sånt!  Väldigt trevlig kille... får väl ta o lyssna på någon av hans låtar snart...
netaave
19-10-2005, 07:32
Shorts!!!! Jag hoppas ni upplyser honom om att det är lite kyligt för det.
MrNorth
19-10-2005, 08:24
Undrar bara, vad var det för fel på den vanliga nattpersonalen? De ska väl vara lika serviceminded, oavsett vem som kommer på besök? Annars tyder det väl på att man inte har förtroende för sina anställda?
När jag reser till stockholm brukar jag anlända väldigt sent, typ 11-01 och det står alltid jättetrevlig personal där och tar hand om mig, och jag är bara en vanlig svensson... och detta är på parkinn, inget lyxhotell alltså.
humm Henrik
netaave
19-10-2005, 08:56
CITAT (MrNorth @ 19-10-2005, 09:24) Undrar bara, vad var det för fel på den vanliga nattpersonalen? De ska väl vara lika serviceminded, oavsett vem som kommer på besök? Annars tyder det väl på att man inte har förtroende för sina anställda?
När jag reser till stockholm brukar jag anlända väldigt sent, typ 11-01 och det står alltid jättetrevlig personal där och tar hand om mig, och jag är bara en vanlig svensson... och detta är på parkinn, inget lyxhotell alltså.
humm Henrik Håller faktiskt med dig, jag skulle då inte jobba kvar på det hotellet om jag inte fick vara med om guldkanten.
CITAT (netaave @ 19-10-2005, 09:56) Håller faktiskt med dig, jag skulle då inte jobba kvar på det hotellet om jag inte fick vara med om guldkanten. Lätt att säga... men jobb växer inte på träd precis...
Hannele
19-10-2005, 10:12
CITAT (MrNorth @ 19-10-2005, 09:24) Undrar bara, vad var det för fel på den vanliga nattpersonalen? De ska väl vara lika serviceminded, oavsett vem som kommer på besök? Annars tyder det väl på att man inte har förtroende för sina anställda? Ledningen kanske är rädda för att personalen ska skvallra om att celebriteter springer omkring i träningskläder och berömmer skandinaviska frukostar?
MrNorth
19-10-2005, 12:10
Men har man då ett hemligt register över vilka som är mera skvallerbenägna än andra? Jag skulle ta väldigt illa upp om jag skulle jobba den natten med blev "utbytt".. oavsett om jag fick betalt för den natten eller inte. Om man aldrig fick ta hand om såna här "kändisar" hur skall man då kunna bli bättre i yrket? Nån gång måste vara den första i allt man gör... annars kan man inte utvecklas.
/henrik
netaave
19-10-2005, 13:13
CITAT (MrNorth @ 19-10-2005, 13:10) Men har man då ett hemligt register över vilka som är mera skvallerbenägna än andra? Jag skulle ta väldigt illa upp om jag skulle jobba den natten med blev "utbytt".. oavsett om jag fick betalt för den natten eller inte. Om man aldrig fick ta hand om såna här "kändisar" hur skall man då kunna bli bättre i yrket? Nån gång måste vara den första i allt man gör... annars kan man inte utvecklas.
/henrik Så klokt sagt!
lilla mamma
19-10-2005, 13:18
Men herregud vilka moralkakor det kom på en gång. Kul Andreas, törs man fråga på vilket Karlstad hotell du är, nej förresten ta det efter att han åkt hem
Hans låtar är i en klass för sig, men Bob själv verkar vara en riktig surgubbe. Såg på tv för några år sedan när han hade vunnit ett pris...en mer blasé och butter snubbe får man annonsera efter. Hans son Jakob Dylan i The Wallflowers är snyggare och förhoppningsvis en gladare prick.
Svante, zon 1
19-10-2005, 15:37
Tror ni verkligen att den ordinarie personalen är sura för att det får vara lediga med lön? Det skulle inte jag vara!
AndreasBlomquist
19-10-2005, 21:35
Jag tror inte det ordinarie personalen är sur för att de inte fick vara här igår. Inatt jobbar de som vanligt och Dylan är ju fortfarande här, även om vi fortfarande inte sett skymten av honom. Jag kan inte svara på varför de byter ut den ordinarie personalen men det beror absolut inte på att de inte skulle klara av att vara trevliga och kunna göra sitt jobb på ett proffsigt sätt. Det handlar nog mer om att cheferna är kändiskåta
*Felix matte*
19-10-2005, 21:52
CITAT (AndreasBlomquist @ 19-10-2005, 22:35) Det handlar nog mer om att cheferna är kändiskåta  Där tror jag att du träffade mittiprick
lilla mamma
20-10-2005, 09:01
NU vet jag var herr blomqvist jobbar, det stod ju i NWT i morse
AndreasBlomquist
20-10-2005, 15:00
NWT gissade fel... vi har nämligen ingen aaaning om var han bor!
*Hermione*
20-10-2005, 17:38
CITAT (AndreasBlomquist @ 19-10-2005, 22:35) Det handlar nog mer om att cheferna är kändiskåta  Precis som du!!!!!
AndreasBlomquist
20-10-2005, 22:37
Dylan är inte direkt den största jag har träffat.. Dessutom var jag som vanligt schemalagd men hade gladeligen gått hemma mot betalning.
Jag har träffat MÅNGA kändisar och det är inget märkvärdigt, många är inte vad man skulle kunna kalla trevliga, eller ens vilja ha som vänner... Jag har aldrig gillat "fråga Olle" men efter att ha träffat honom så måste jag säga att han är en av de trevligaste människor jag träffat.. Martin Dahlin den stöddigaste och absolut stroppigaste kändisen. Har man en riktigt god vän så är denne bra mycket mer än alla kändisar...
Min erfarenhet av Tomas von Brömssen, Christer Sandelin och Björn Skifs är femstjärnig. De sura "kommer jag inte ihåg"
Anki på Öland
21-10-2005, 19:45
CITAT (adrian @ 21-10-2005, 13:35) Jag har aldrig gillat "fråga Olle" men efter att ha träffat honom så måste jag säga att han är en av de trevligaste människor jag träffat..  Dum som ett spån........ vem 17 är "fråga Olle"??? Anki
CITAT (Anki på Öland @ 21-10-2005, 20:45) CITAT (adrian @ 21-10-2005, 13:35) Jag har aldrig gillat "fråga Olle" men efter att ha träffat honom så måste jag säga att han är en av de trevligaste människor jag träffat..  Dum som ett spån........ vem 17 är "fråga Olle"??? Anki Tv program som gick för ett tag sedan på kanal5 ... sex o samlevnad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|