Maria i Helsingborg
Jag ska till England om en månad, över en långhelg, MEN för att inte tråka ut mitt resesällskap något vansinnigt tänkte jag höra om någon här har ETT "måste"-turist-tips enl. ovan smile.gif

Jag har surfat runt men det är svårt att hitta, när man inte vet precis vad man ska söka efter.
mulle
Hej Maria - det är HIT
du ska ta dig, tycker jag.
wub.gif
Wisley har en underbar, enorm park/trädgård med allt från klassiska engelska arrangemang, medelhavsområden, Oudolf-rabatter och annan design, ljungavdelning, arboretum, sjöar....

Dessutom butiker med böcker, presenter och - naturligtvis - växter.
Det finns restaurang med ett eget öl om ditt sällskap föredrar att slå sig ner där i stället... Men Wisley är så trevligt att jag tror att också en som inte är trädgårdsgalen kan njuta av området.

Blir du medlem i RHS kommer du in gratis till sällskapets alla trädgårdar och evenemang och får varje månad en trevlig trädgårdstidning hem i postlådan i ett års tid.

Jag tog tåg från Paddington till Woking och taxi vidare till trädgården. De har också en egen buss men jag är lite osäker på om den går året runt - du får säkert mera info om det på hemsidan!

Lyckost dig! Och trevlig resa! smile.gif

Mulle

Bilder från Wisley i mitt album.
Maria i Helsingborg
Tack, mulle, för ett inspirerande svar inte minst p.g.a. bilderna i ditt album (ett + för de två sista biggrin.gif )

Wisley, ska jag skriva upp!
bikiv
Förra året i slutet av september besökte vi Kew Garden utanför London. Helt underbart!

Så här sent på året kanske växterna utomhus inte visar sitt rätta jag. Men du har ju Palm- och Orkideéhusen...

Nu är juh inte jag (ännu???!!!) någon Hoyafantast men jag kan tro att DU skulle komma till "himmelriket"!

I byn Kew som man passerar från tåg och t-bana ligger några trevliga pubar med gott öl och anläggningen har (naturligtvis) en trädgårdsbutik...

http://www.englishgarden.se/Kew.html
Maria i Helsingborg
CITAT (bikiv @ 19-10-2005, 21:25)
Förra året i slutet av september besökte vi Kew Garden utanför London. Helt underbart!

Så här sent på året kanske växterna utomhus inte visar sitt rätta jag. Men du har ju Palm- och Orkideéhusen...

Nu är juh inte jag (ännu???!!!) någon Hoyafantast men jag kan tro att DU skulle komma till "himmelriket"!

I byn Kew som man passerar från tåg och t-bana ligger några trevliga pubar med gott öl och anläggningen har (naturligtvis) en trädgårdsbutik...

http://www.englishgarden.se/Kew.html

whaow........suttit här och surfar omkring.
Nu blev det svårt smile.gif
Tack för tips!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon