astrid.m.s
Idag har jag investerat och utnyttjat en rabattkupong på 50% rabatt på en grön växt.
Det blev dessa två. Den lilla till vänster är tydligen en peperomia axilaris som det står på lappen. Har inte sett denna förut.
Är det någon som vet om den har nåt annat namn?

Den till höger gissar jag kan vara en Penningbräken, vad tror ni?

Betty
Jag hittade lite info om Penningbräken HÄR
Citrusflickan
Den högra är misstänkt lik penningbräken. Hade en sådan förut men den ville ha mer ljus än vad jag kunde erbjuda. unsure.gif
Ljust, men inte soligt. Inte studentrumsmurrigt
Väldigt stilren växt är det iaf.
astrid.m.s
Provar igen att fråga, nån som vet nåt svenskt nam på den lilla växten (peperomia axilaris) till vänster????????
Åsa, mälardalen zon 2
Den finns inte med i kulturväxtdatabasen och man får väldigt få träffar när man söker på det vetenskapliga namnet så troligtvis är arten ganska ny inom komersiell odling och den har då troligtvis inte hunnit få något svenskt namn.
Inga från Närke
CITAT (astrid.m.s @ 22-10-2005, 16:55)
Provar igen att fråga, nån som vet nåt svenskt nam på den lilla växten (peperomia axilaris) till vänster????????

Hittade denna länk men är på holländska tror jag så något svenskt namn fann jag inte.

http://smitkwekerijen.nl/planten.php?soort=Peperomia
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon