Citrusflickan
Jag är en väldigt färsk medlem på forumet och det är möjligt att jag missat den här möjligheten, men vore det inte bra om identifiering av växter var en egen kategori?

Ofta om man kommer över någon intressant godbit vet man inte om det är en krukväxt, medicinalväxt, prydnadsväxt eller växt som så småningsom ska bära frukt. och i fel kategori riskerar ju en växt att bli en olöst gåta
unsure.gif

Som det ser ut idag finns ju identifieringen lite varstans, och det verkar vara en vanlig problematik, dessutom antar jag att vissa inte alls vill beblanda sig med den typen av trädgårdsfrågor smile.gif

I övrigt vill jag tacka för ett fantastiskt forum. Jag är frälst!!! wub.gif
kerstin z5-6
jag tror inte det är så stor risk -vet man inte -tar man" trädgård allmänt" -kan nån -så svarar de och blir en fråga obesvarad beror det nog på att ingen vet just då .. biggrin.gif Välkommen förresten
Maria i Helsingborg
Jag håller med dig, citrusflickan, nu som då. Behovet är antagligen inte stort nog.......men visst hade det blivit lättare.

Välkommen hit, säger jag också! smile.gif
Citrusflickan
hmm.. vi får väl se om behovet växer iom mitt medlemsskap rolleyes.gif

*funderar på att fota 300 främmande växter i botaniska trädgården och be om hjälp med* wink.gif

Skämt, åsido

Tack tack, jag känner mig redan som hemma!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon