|
Åhhh... jag tycker inte Företagsekonomi är roligt! *stampar envist med foten* Men jag måste beta av denna kurs för att komma vidare med min utbildning... Jag vet att det är jättenyttigt med Fek, men SÅÅÅÅÅÅ tråkigt! Tacka vet jag beteendevetenskapliga ämnen Till saken hör att mina studiekamrater tycker det är ännu värre än vad jag tycker.... de är färdiga att hoppa av varje dag men jag peppar dom att fortsätta.... *det var väl då självaste f*n om vi inte ska klara detta när vi klarat oss hittills!* Så jag kan inte ge upp hoppet för då slutar vi väl hela bunten till slut... Vissa saker får man bara genomlida och komma ut starkare på andra sidan! Men jag tycker inte det är roligt just nu! *så det så*
Du klarar det, det är jag övertygad om. Du verkar vara en stark människa, målmedveten och klar över vad du vill. Klart du tar dig igenom det här, du kan väl inte ge upp när du kommit så här långt?  "Först gör du det nödvändiga, sedan det möjliga och snart gör du det omöjliga." Sankt Fransiscus av Asissi Fast det är klart, alla behöver få skälla av sig lite ibland, det kanske bara var det som det egentligen handlade om?
Förlåt att jag skrattar. Det är inte illa menat. Känner bara igen den eviga disskussionen med sig själv och omgivningen. Vad läser du till? Beteendevetare eller? Hoppas verkligen att du tar dig själv i kragen och står ut. Håller tummarna  /Evgeni
CITAT (LadyG @ 20-10-2005, 12:14) Du klarar det, det är jag övertygad om. Du verkar vara en stark människa, målmedveten och klar över vad du vill. Klart du tar dig igenom det här, du kan väl inte ge upp när du kommit så här långt?  "Först gör du det nödvändiga, sedan det möjliga och snart gör du det omöjliga." Sankt Fransiscus av Asissi Fast det är klart, alla behöver få skälla av sig lite ibland, det kanske bara var det som det egentligen handlade om?  Ja jag tror också innerst inne att jag klarar det men jag är inte van vid att inspirationen tryter... Nej jag ger aldrig upp, men det känns som om man får anstränga sig dubbelt eftersom jag måste hålla skenet uppe o peppa mina kompisar, för dom skulle med lätthet kunnat hoppa av för flera veckor sedan! Till saken hör att vi är klara med kandidat examen som personalvetare och detta gör vi bara för att stå oss bättre i konkurrensen. Därför läser vi nu FEK A och till våren ska vi skriva D uppsats i Arb psykologi... Då har vi en magisterex och då är det slut! Ja jag vill ju bara skälla av mig lite samt få lite medömkan och peppning! Det är ni bra på!
CITAT (Evgeni @ 20-10-2005, 12:15) Förlåt att jag skrattar. Det är inte illa menat. Känner bara igen den eviga disskussionen med sig själv och omgivningen. Vad läser du till? Beteendevetare eller? Hoppas verkligen att du tar dig själv i kragen och står ut. Håller tummarna  /Evgeni Jag tar mig i kragen varje dag! Jag har nämligen gett mig F* n på att jag ska klara detta! Tackar ödmjukast för hållna tummar  (gärna alla ni har, tors. v. 44 då det är tenta!)
Hannele
20-10-2005, 12:35
CITAT (Annlo @ 20-10-2005, 12:05) Jag vet att det är jättenyttigt med Fek, men SÅÅÅÅÅÅ tråkigt! Du behöver inte tycka något, slöseri med energi, bara göra det. Alla utbildningar innehåller avsnitt, som man inte uppskattar. Följ med föreläsningarna och övningarna till 100%, klarar du det, klarar du tentan. Då sliper du omtenta.. Fokusera bara på det, jobba mer och tyck mindre.
CITAT (Hannele @ 20-10-2005, 13:35) Följ med föreläsningarna och övningarna till 100%, klarar du det, klarar du tentan. Då sliper du omtenta.. Fokusera bara på det, jobba mer och tyck mindre. :) Jag gör just det (är på föreläsningar o räknar febrilt)för att slippa läsa böckerna alltför mycket! Problemet är då kanske att jag är en "tyckare" vill tycka om och bli engagerad i det jag läser vilket jag varit hittills! Och kanske framför allt FÖRSTÅ allt jag läser... OMTENTA? vad är det för något?
Jag tror jag vet vad du går igenom MEN jag verkade till slut ha haft lite naturliga förutsättningar för detta och när man väl kommit på DET så rasslar det till. Det gjorde det i alla fall för mig och det blev mitt bästa ämne. Och det ÄR kul (ja, jag vet, vi har alla olika intresse och så). Jag ville nog mest visa att om man bara ger sig f-n på att lösa det så fixar det sig.
Ophelia
20-10-2005, 18:54
CITAT (Annlo @ 20-10-2005, 12:05) Åhhh... jag tycker inte Företagsekonomi är roligt! *stampar envist med foten* Men jag måste beta av denna kurs för att komma vidare med min utbildning... Jag vet att det är jättenyttigt med Fek, men SÅÅÅÅÅÅ tråkigt! Tacka vet jag beteendevetenskapliga ämnen Till saken hör att mina studiekamrater tycker det är ännu värre än vad jag tycker.... de är färdiga att hoppa av varje dag men jag peppar dom att fortsätta.... *det var väl då självaste f*n om vi inte ska klara detta när vi klarat oss hittills!* Så jag kan inte ge upp hoppet för då slutar vi väl hela bunten till slut... Vissa saker får man bara genomlida och komma ut starkare på andra sidan! Men jag tycker inte det är roligt just nu! *så det så*  Håller med dig gällande bet.vet-ämnen. Hade inte så roligt med juridiken. det är varjefall ett nyttigt ämne har jag märkt Tänk dig vad härligt att sitta och mysa med något trevligt bet.vet-ämne och så ska du lära dig statistik Ett tips. Ta en liten svängom inom juridiken och läs JIKen eller JÖken som ett myskomplement till FEKen
CITAT (Ophelia @ 20-10-2005, 19:54) Håller med dig gällande bet.vet-ämnen. Hade inte så roligt med juridiken. det är varjefall ett nyttigt ämne har jag märkt :)
Tänk dig vad härligt att sitta och mysa med något trevligt bet.vet-ämne och så ska du lära dig statistik :D :D
Ett tips. Ta en liten svängom inom juridiken och läs JIKen eller JÖken som ett myskomplement till FEKen Vi har faktiskt läst 20 p Arb rätt vilket jag tyckte var kanonroligt! Tyvärr går inte B kursen här för annars hade jag velat haft den också! Har även läst en del statistik när vi skrev uppsatsen, var också rätt roligt! (*Jag vet hur det egentligen ligger till hos denna fröken, allt hon kan, tycker hon är roligt, men så fort något blir svårt så tappar hon nappen!  * viskar alteregot)
Ophelia
20-10-2005, 19:20
Men kära nån, någon som gillar statistiken  . Det var det enda jag inte förstod mig på alls. Massa datorlaborationer (bl a) där det gällde att sätta punkt och komma på rätt ställe. Klarade man det så fixade man hela uppgiften. Utan att egentligen ha fattat vad det gick ut på. Men du kan ju i och för sig inte vara ensam om att gilla statistiken. Läraren vi hade måste ju oxå haft en fablesse för det  . Nåja, man kan inte gilla allt här i livet. Bara nästan.
CITAT (LarsV @ 21-10-2005, 00:46) Men kära nån, någon som gillar statistiken  . Det var det enda jag inte förstod mig på alls. Massa datorlaborationer (bl a) där det gällde att sätta punkt och komma på rätt ställe. Klarade man det så fixade man hela uppgiften. Utan att egentligen ha fattat vad det gick ut på. Men du kan ju i och för sig inte vara ensam om att gilla statistiken. Läraren vi hade måste ju oxå haft en fablesse för det  . Nåja, man kan inte gilla allt här i livet. Bara nästan. Ja, i början var det rätt obegripligt... men sedan gorde vi en uppsats där vi använde statistik för att tolka svaren och då var det jätteroligt!  Man fattade det på ett helt annat sätt då...
Hoo.., vad impad jag blir Klarar man av statistiken och FEK, då tror jag att man klarar av allt ( säger en som hatar allt som har med siffror att göra  )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|