Kathy
Usch, nu har jag lessnat på min seegdragna förkylning. sad.gif mad.gif Den har pågått i snart 5 veckor.

Snuva, hosta, feber, sängliggande i tre dagar, jobba, snuva, hosta, täbbt i näsan, trött, hängig, jobba, läkarbesök, medicin, hosta, hosta, täbbt i näsan, jobba, läkarbesök, medicin, jobba, trött, täbbt i näsan, snuva, läkarbesök, sjukskriven, hosta, täbbt i näsan, hängig, trött, förkyld...........

Jag gått igenom tre olika sorters näsdroppar, 2 olika sorters inhalatorer, 2 olika sorters hostmedicin, avsvällande medicin, antibiotikakur och cortisonkur.

Är inne på 5:e veckan nu och fortfarande inte bra....... sad.gif

Är sååå less...
yenny
Nä men fy.... det där lät inte alls kul!
Visserligen brukar mina förkylningar bli långdragan pga astma... men det där var väl ändå i segaste laget!

Du får se till att ta det lugnt och ta hand om dej!
Hoppas det släpper snart!
netaave
Det går något i Sthlm-Uppsalaregionen nu som är väldigt långdraget.
Mina tjejer har också hållt på under flera veckor.
Betty
Känner igen den där sega förkylningen, min vill inte heller ge med sig...
Jag skulle ha varit till vårdcentralen och fått influensavaccin idag men det får vänta ett tag till... sad.gif
bikiv
Pröva ESBERITOX! Det rekommenderar jag verkligen!

Så fort jag känner fökylningssymtom eller utsätts för snorande och hostande medmänniskor tuggar jag i mig dessa tabletter. Och som, ett under, känner jag mig OK igen!

Har även testat preparatet (som numera även finns på apotek) under pågående förkylning och tycker/tror/vet att förkylningen försvinner snabbare!

Kan tyckas dyrt i inköp men betydligt billigare än en sjukskrivning!
Kathy
CITAT (bikiv @ 20-10-2005, 22:11)

Tack för tipset, men jag tror inte jag vill blanda de mediciner som läkaren skrivit ut.
Men jag kan ha det i minnet till nästa gång. smile.gif
netaave
CITAT (Scrollan @ 20-10-2005, 22:30)
CITAT (bikiv @ 20-10-2005, 22:11)

Tack för tipset, men jag tror inte jag vill blanda de mediciner som läkaren skrivit ut.
Men jag kan ha det i minnet till nästa gång. smile.gif

Ta en kopp hett kaffe med lite sprit i whiskey eller nåt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon