Full version: buggletare
Therese.3z
Finns det tre-fyra personer här med lite tid över som har lust att leta efter buggar och testa funktioner i min Hoya-databas?

Mer information till de som är snälla nog att ställa upp och hjälpa till!
(Maria från Helsingborg, du kanske vi hjälpa till? Du verkar både vettig och trevlig. smile.gif )
yenny
Jag kan kolla om du vill smile.gif
Therese.3z
CITAT (yenny @ 20-10-2005, 20:23)

Jättegärna! PM.ar dig uppgifterna du behöver för att kunna logga in! smile.gif
yenny
CITAT (Therese.3z @ 20-10-2005, 20:24)
CITAT (yenny @ 20-10-2005, 20:23)

Jättegärna! PM.ar dig uppgifterna du behöver för att kunna logga in! smile.gif

Då ska jag hålla utkik efter pm
Therese.3z
Ingen mer än snälla yenny som känner sig manad och är lite nyfiken?

Jag kan berätta i korthet vad jag vill du/ni ska göra:

Det som ska göras är helt enkelt att klicka runt på sidan, alla länkar ska testas på alla sätt och vis, lägg till och uppdatera hoyor, skriv in fakta och allt annat du kan göra på sidan. Leta tekniska fel helt enkelt!
Tala sedan bara om vad du hittar för fel och vart, vad som är krångligt och om du saknar något. Konstruktiv kritik helt enkelt. Kul idéer tas också gärna emot! Vad skulle du vilja ha för funktioner på sidan?

(Många saker fungerar inte än, blad annat visas inte bilderna som de ska, det gå inte att ladda upp bilder än, och vi har lite problem med forumet än så länge. Dessa saker kommer dock att åtgärdas om ca en vecka, då databasen flyttar till en ny server.)

Bra att veta är att ingen kan förstöra något och _inga_ kunskaper om hoyor krävs.
Jag vill helt enkelt åt klåfingriga personer som klickar och gör allt man "inte får eller ska göra" på sidan, helt enkelt för att komma åt säkerhetshål och tekniska problem som jag själv inte hittat än!

Tack på förhand!
Maria i Helsingborg
CITAT (Therese.3z @ 20-10-2005, 20:16)
Finns det tre-fyra personer här med lite tid över som har lust att leta efter buggar och testa funktioner i min Hoya-databas?

(Maria från Helsingborg, du kanske vi hjälpa till? Du verkar både vettig och trevlig. smile.gif )

You called, maaaaam tongue.gif

Jag har varit så mycket på din sida att jag väl har slitit ut den och SJÄLV bör ses som en säkerhetsrisk tongue.gif rolleyes.gif

Nej, men allvar. Jag är ju inte så väldigt teknisk av mig. Surfa runt och rapportera brutna länkar och så kan jag väl men det det du vill låter lite mer avancerat än så....... eller? wink.gif

Du formulerar dig som om du vill att de personer du söker ska lägga till, uppdatera och ha sig - men det menade du inte, va?

Ska man bara surfa så är jag tjejen du söker......surfa är jag riktigt bra på biggrin.gif
yenny
Dt är inga problem maria... sidan är bara ett prov än så länge... man kan skriva typ vad man vill... bara att prova så sidan funkar biggrin.gif

jag har lekt lite... funkar riktigt bra fast jag är usel på att skriva på engelska
Therese.3z
CITAT (Maria i Helsingborg @ 20-10-2005, 22:20)
CITAT (Therese.3z @ 20-10-2005, 20:16)

You called, maaaaam tongue.gif

Jag har varit så mycket på din sida att jag väl har slitit ut den och SJÄLV bör ses som en säkerhetsrisk tongue.gif rolleyes.gif

Nej, men allvar. Jag är ju inte så väldigt teknisk av mig. Surfa runt och rapportera brutna länkar och så kan jag väl men det det du vill låter lite mer avancerat än så....... eller? wink.gif

Du formulerar dig som om du vill att de personer du söker ska lägga till, uppdatera och ha sig - men det menade du inte, va?

Ska man bara surfa så är jag tjejen du söker......surfa är jag riktigt bra på biggrin.gif

Sidan i fråga är inte min vanliga sida. Min vanliga sida kommer jag faktiskt ta ner och ersätta med den nya. biggrin.gif

Nej, det är inte alls avancerat! Det är bara bra om du inte är "van" vid sådant, jag vill ju att ni som testar ska vara "klantiga och klåfingriga" med flit! biggrin.gif biggrin.gif
Det är inte svårt alls!
Och jo, jag menade visst så som det lät, min nya sida kräver inloggning och man kan lägga till hoyor, läsa om dem, söka efter dem, kolla på bilder, alla har en egen liten "presentationssida" och så vidare.. Logga in så får du se. biggrin.gif
Men kom ihåg att den är inte klar!
Mycket fattas än och bilderna visas inte som de ska än. Många av felen som nu är kommer åtgärdas om ca en vecka då vi flyttar sidan till en ny server. Men som den är nu ger den ett hum om slutresultatet och vi behöver lite feedback på vad som är för krångligt, vad som är jätteotydligt och vad som kan göras bättre. Jo, och så vill vi ha eventuella förslag på vad mer för kul funktioner man skulle vilja ha!

PM:ar dig den nya adressen så du kan hitta till databasen!
peppci
Behöver du mer folk? tongue.gif Tyck och tryck är jag bra på. biggrin.gif
Therese.3z
CITAT (peppci @ 21-10-2005, 11:08)
Behöver du mer folk? tongue.gif Tyck och tryck är jag bra på. biggrin.gif

Klart du får hjälpa!
PM:ar dig det du behöver veta!
niklaswik
Jag är gärna med också, hoya-älskare som jag är... wink.gif
Therese.3z
CITAT (niklaswik @ 21-10-2005, 12:20)
Jag är gärna med också, hoya-älskare som jag är... wink.gif

pm:ar dig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon