Full version: änglavinge
bonzor
Fick en chock när jag skulle ta fram min änglavinge från köksfönstret.
Den har vuxit sig enorm på denna sommar, den hade slingrat sig längs taket och jag har inte märkt nått *skäms*.
Nu har den fått flyttat så stackarn kan växa fritt istället.

Min tvååriga dotter är bara hälften så stor som blomman *hihi*
Gillan
CITAT (bonzor @ 21-10-2005, 08:10)
Fick en chock när jag skulle ta fram min änglavinge från köksfönstret.
Den har vuxit sig enorm på denna sommar, den hade slingrat sig längs taket och jag har inte märkt nått *skäms*.
Nu har den fått flyttat så stackarn kan växa fritt istället.

Min tvååriga dotter är bara hälften så stor som blomman *hihi*

Åh, så söt wub.gif

Jaja, bägge två då, om det nu ska va nödvändigt wub.gif
Fast hon var sötast tongue.gif
haltalotta
Gullig Bild-
Det är viktigt att toppa begonior regelbundet dels för att de inte ska skjuta iväg o dels för att få dem buskiga..mvh halta lotta wub.gif
igl
de blir otroligt stora. här en bild på min. takhöjden hos mig är 260 cm. jag brukar få klippa ned den då och då.
mvh
inger
änglavinge
Sulawesii
Igl, hur sköter du om den?
igl
CITAT (Sulawesii @ 22-10-2005, 17:37)
Igl, hur sköter du om den?

jag har den samplanterad med en lila och en rosa abutilon i en jättestor kruka med vattenmagasin. tyvärr får jag inte in krukan längre i det utrymme jag har i källaren som är svalt men ljust. så förra vintern fick den stå i vardagsrummet men det gick bra det också. fast abutilonen ska jag ta bort, de ska få egen kruka för de vill ha det svalare på vintern.
på sommaren har jag den på inglasad altan. jag planterar om den med ny jord, mest brunnen kogödsel och ger flytande näring under sommaren.
det finns olika typer av s.k änglavingar. det är inte alla som blir så här höga.
det går bra att klippa ned den. den bryter nya grenar ut åt sidorna.
i vår när jag klipper ned den får jag massor med skott jag kan ge bort.
mvh
inger
Sulawesii
Klipper du den varje vår?

Jag har några Änglavingar, men jag tycker inte att jag får någon fart på dem....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon